جمعه، 31 فروردین 1403

آینده نظام سلامت کشور مهمترین دغدغه و نگرانی جامعه پزشکی

آینده نظام سلامت کشور مهمترین دغدغه و نگرانی جامعه پزشکی
دکتر عباس آقازاده رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن ارزیابی خوب از جمع بندی تجمع سالیانه نظام پزشکی، از انتشار آن در بیانیه سازمان و همچنین در جلسه با کمیسیون مجلس خبر داد و اظهار داشت: آینده نظام سلامت در کشور مهمترین دغدغه و نگرانی جامعه پزشکی است.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی وی تعیین سیاست در حوزه سلامت، تشخیص منافع مردم در امر سلامت و همچنین تعیین سیاست های ناظر بر منابع ارائه دهندگان خدمت را از وظایف استراتژیک سازمان نظام پزشکی خواند و تصریح کرد:  نظام پزشکی نه تنها به عنوان سازمان پیگیر منافع صنفی، بلکه به عنوان سازمانی پاسخگو برای نظام سلامت کشور، پیش بینی الزامات آینده سلامت مردم مهمترین وظیفه آن است.

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه تمام تلاش ما معطوف کردن توجه اعضای مجمع جامعه پزشکی به سمت وظایف اساسی در عرصه سیاست های سلامت است، ادامه داد: امروزه در کشور ضمن پیگیری مسائل کلی با نماد اقدامات توسعه ای در قانون برنامه ششم توسعه، پیش بینی فرم و ساختاری است که تضمین کننده منافع مردم باشد.

وی توجه به انسان سالم و سلامتی را مهمترین اصل توسعه صحیح، علمی و مطابق منافع کشور دانست و گفت: در حل حاضر مسائل بسیاری موجب دغدغه خاطر پزشکان شده که ساختار نظام سلامت و طرح تحول سلامت یکی از مهمترین آنها است.

آقازاده استفاده از نظرات کارشناسی اعضای نظام پزشکی را در مرتفع کردن مشکلات و نقاط ضعف طرح تحول ضروری برشمرد و اظهار کرد: کاهش پرداختی از جیب مردم، افزایش کیفیت خدمات ، افزایش کارایی پاسخ دهی به نیازهای مردم و بالا بردن اولویت سلامت در بودجه نویسی کشور را می توان از برترین نقاط قوت و محاسن طرح تحول عنوان کرد.

وی تخصیص منابع و وضعیت حال حاضر طرح تحول را موجب ایجاد مشکل در بخش خصوصی و مورد بی توجهی قرار گرفتن این بخش ها خواند و یادآور شد: ایجاد برخی کلینیک های ویژه با ویزیت های خیلی ارزان هرچند ظاهرا به نفع مردم است ولی در عمل کیفیت درمان و نظام ارجاع را زیر سوال برده و با آن منافات دارد که این موجب کاهش کیفیت درمان نیز می شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در ادامه این کلینیک ها را موجب ورشکستگی بخش های خصوصی به ویژه در شهرهای کوچک دانست و افزود:  بسته شدن مطب های خصوصی و مهاجرت پزشکان از شهرهای کوچک قطعا به ضرر مردم ناحیه بوده و باید به نوعی این درمان ارزان و با کیفیت را پیش برد که جز با بهبود وضعیت بیمه ای تحقق نمی یابد.

وی با اشاره به عدم ارتباط مالی بین پزشک و بیمار در آینده نظام سلامت، اضافه کرد: حل بسیاری از مشکلات جامعه پزشکی مستلزم افزایش  پوشش همگانی بیمه در کشور است تا بدین صورت ارتباط مردم با پزشکان نیز بهبود یابد.

آقا زاده از وعده تخصیص 8 هزار میلیارد تومان برای پرداخت های بیمه ای توسط دکتر نوبخت خبر داد و اذعان داشت : هرچند این اتفاق خوبی است ولی کافی نیست و باید با ایجاد منابع پایدار مالی، بودجه و هزینه کافی را برای آینده نیز تامین کنند.

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی پزشکان را دومین گروه مرجع در بین مردم معرفی کرد و یادآور شد: مقاصد برخی از هجمه های اخیر علیه پزشکان برخی شخصی و بر اساس خصومت بوده و برخی ناشی از یکسری مشکلات مربوط به پزشکان است.

وی با اشاره به تلاش پزشکان به انجام کار سالم، مردمی و یافتن راه سلامت اصلی مردم، خاطرنشان کرد: درگیری های درونی مجمع فقط مربوط به کار بوده و در غیر اینصورت همکاران ارتباط خوبی با هم دارند که با این احوال می توان به روش مدارا و تعامل ضمن حفظ مواضع انتقادی به بهترین نحو کار کرد. /

انتهای پیام

(استفاده از خبر با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.