جمعه، 10 فروردین 1403

اجرای طرح نذر خون در مرز مهران و شلمچه/ استقرار تیم‌های خونگیری از امروز

اجرای طرح نذر خون در مرز مهران و شلمچه/ استقرار تیم‌های خونگیری از امروز
مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از اجرای طرح نذر خون در مرزهای کشور برای نخستین بار خبر داد و گفت: قرار است از امروز یکشنبه به مدت سه روز در مرزهای شلمچه و مهران، تیم‌های خون گیری مستقر شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به نقل از مهر، دکتر فردین بلوچی گفت: به دنبال انجام موفق طرح نذر خون با این هدف که مردم از تاسوعا تا اربعین حسینی با اهدای خون بتوانند در نجات جان بیماران سهیم باشند، تیمی 25 نفره از کارکنان سازمان انتقال خون به صورت کاملاً داوطلبانه اعلام آمادگی کردند تا به کربلا بروند و بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نذر خون را دنبال کنند.

وی افزود: این تیم از هفته قبل به کربلای معلی اعزام شدند و در محل هایی که با هماهنگی سازمان حج و زیارت انجام شده بود و گروه های اعزامی از مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر نیز حضور دارند، مستقر شده اند و شروع به اطلاع رسانی و ثبت نام از زائران ایرانی داوطلب اهدای خون، کرده اند.

بلوچی همچنین تصریح کرد: علاوه بر این، یک تیم تخصصی بنا به درخواست سازمان انتقال خون عراق که شامل دو نفر از پزشکان انتقال خون ایران هستند برای کمک به انتقال خون عراق عازم کربلا شده اند.

وی با اعلام اینکه قرار است از امروز یکشنبه به مدت سه روز در مرزهای شلمچه و مهران، تیم‌های خون گیری مستقر شوند، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای استقرار تیم های سیار خون گیری در دو نقطه مرز شلمچه و مهران انجام شده و همکاران انتقال خون خوزستان در قالب دو تیم در مرز شلمچه حضور خواهند داشت تا علاوه بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نذر خون از زائرانی که شرایط لازم را داشته باشند، خون هم گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تردد زائران اربعین حسینی از مرز مهران بوده، افزود: در مرز مهران یک سامانه خون گیری ارسالی از ستاد مرکزی سازمان انتقال خون، یک دستگاه اتوبوس خونگیری از همدان و یک اتوبوس خونگیری از ایلام مستقر هستند. تا زیر نظر مدیریت انتقال خون استان ایلام اقدام کنند.

بلوچی با بیان اینکه یک تیم خونگیری از استان مرکزی و تیمی دیگر از استان کرمانشاه برای کمک به همکاران خود در استان ایلام به مرز مهران اعزام شده اند، گفت: از روز یکشنبه با برگشت زائران حسینی ضمن خونگیری، اطلاع رسانی و ثبت نام از داوطلبان اهدای خون که امکان اهدای خون را فعلا ندارند، انجام خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به فضای معنوی که ایجاد شده، زائران ممکن است بدون توجه به شرایط جسمی خود، اصرار به اهدای خون داشته باشند. به همین دلیل از زائران خواهش می کنیم به نظر پزشکان انتقال خون و توصیه هایشان توجه داشته باشند.

مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: ما این قول را به زائران می دهیم، کسانی که در مرز ثبت نام می کنند به محض اینکه به استان های خودشان مراجعه کنند، همکاران ما در همان استان با آنها تماس خواهند گرفت تا در زمان تعیین شده، نذر خود را ادا کنند.

انتهای خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.