جمعه، 10 فروردین 1403

مراسم روز جهانی فیزیوتراپی در سازمان نظام پزشکی برگزار شد

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با گلایه از اینکه چرا وزیر بهداشت در طول صدارت خود حتی یک ساعت زمان به فیزیوتراپیست ها اختصاص نداده است، گفت: آقای هاشمی در تمام کنگره ها حتی بهورز ها و ماماها شرکت می کنند و تنها از فیزیوتراپیست ها می گذرد. آیا 7 هزار متخصص فیزیوتراپی نمی توانند یک ساعت از وقت وزیر را داشته باشند؟

 

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی، دکتر فرجود شکوهی عضو فیزیوتراپ شورای عالی سازمان نظام پزشکی در همایشی که به مناسبت روز جهانی فیزیوتراپی در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، ضمن پاسداشت این روز، اظهار داشت: امید است این روز در سالیان آینده طوری برگزار شود که بتوانیم مانند کشور نپال، رییس انجمن فیزیوتراپی دنیا را در کنار خود داشته باشیم. 

وی با گلایه از اینکه چرا وزیر بهداشت در طول صدارت خود حتی یک ساعت زمان به فیزیوتراپیست ها اختصاص نداده است، گفت: آقای هاشمی در تمام کنگره ها حتی بهورز ها و ماماها شرکت می کنند و تنها از فیزیوتراپیست ها می گذرد. آیا 7 هزار متخصص فیزیوتراپی نمی توانند یک ساعت از وقت وزیر را داشته باشند؟

 

وی با ابراز تاسف از اینکه رئیس جمهور افغانستان روز جهانی فیزیوتراپی را به فیزیوتراپبست های افغانی تبریک گفته است، ابراز داشت: با آن که فیزیوتراپی افغانستان در سال 1998 تشکیل شده است اما امروز با افتخار جزو اعضای فعال کنفدراسیون جهانی هستند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه ما حق عضویت در این کنفدراسیون را بدهکار هستیم، تصریح کرد: متاسفانه زعمای فیزیوتراپی ایران که در مسند قدرت اند، اعتقاد به حضور فیزیوتراپیست ها در کنفدراسیون جهانی نداشته و تمایلی برای ارتباط با جهان ندارند.

شکوهی با اشاره به خدمات فیزیتراپیست ها در 8 سال دفاع مقدس تا کنون، گفت: جطور رئیس جمهور افغانستان در کشوری که مردم لباس برای پوشیدن ندارند از فیزیتراپیست ها تشکر می کند اما زعمای ما با مشاهده خدمات همکاران فیزیتراپیست، این مهم را نادیده می گیرند؟  

 

قوه لامسه نقش مهمی در انتقال روحیات یک فیزیوتراپ به بیمار دارد

در ادامه دکتر محمود فاضل عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی نیز ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی فیزیوتراپی خاطرنشان کرد:  فیزیوتراپی به این علت رشته مهر است که در بسیاری از رشته های کلینیکال و پاراکلینیک معاینه لمسی و دستی روی بیماران وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بخش عمده از آن چیزی که در بهبودی زودتر و کامل تر بیمار نقش دارد،از طریق قوه لامسه صورت می گیرد  که به دست فیزیوتراپ بر بدن بیمار انجام شده و نقش بسیار مهمی در انتقال روحیات یک فیزیوتراپ بر بیمار دارد.

 

با ارتقای رشته فیزیوتراپی نمی خواهیم پا در کفش ارتوپد ها کنیم

دکتر محسنی بندپی عضو هیات علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز با اشاره به روز جهانی فیزیوتراپی و تبریک آن، با بیان اینکه با ارتقای این رشته نمی خواهیم پا در کفش ارتوپد ها بگذاریم، اظهار داشت: این ضغف همکاران ارتوپد است که تصور می کنند می خواهیم جای آن ها را بگیریم. هیچ گاه این مهم در هیچ رشته ای اتفاق نخواهد افتاد با این حال مقاومتی بسیار جدی در این مسیر وجود دارد و در حال گدر از این مرحله هستیم.

وی گفت: دکتر شکوهی و همکارانشان زحمات بسیاری را در معرفی رشته فیزیوتراپی کشیدند و این زحمات موجب شده فیزیوتراپی کشور وارد مرحله جدیدی شود به طوری که در شبکه های اجتماعی کلیپ ها و مسایل بسیارخوبی در این زمینه وجود دارد و حتی یک کتاب 300 صفحه ای را می توان در چند پاراگراف به صورت خلاصه مرور کرد.

بندپی با تاکید بر اتحاد همکاران فیزیوتراپ در کشور، خاطرنشان کرد: بدترین مسئله آن است که در درون جامعه خودمان دچار مشکل شویم و این مهم با افزایش آگاهی جامعه به خصوص مسئولان امکان پدیر است تا جامعه بتواند از خدمات ارزشمند تری بهره مند شود.

 

وی با اشاره به تلاش همکاران فیزیتراپ  در وزارت بهداشت، تصریح کرد: در این راستا در صورت لزوم از بسیاری از فعالیت های روزانه خود دست خواهیم کشید کما اینکه میزبان دانشجویان درایران هستیم.

وی هرگونه حرکت نابجا در این مسیر را برگشت ناپذیر خواند وگفت: باید تعامل بسیاری را داشته باشیم و هر چه زودتر به این هدف دست یابیم تا هزینه کمتری را متحمل شویم و این مهم انجام نمی شود مگر با افزایش آگاهی مسئولان مرتبط با این مساله .

انتهای پیام / ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.