جمعه، 31 فروردین 1403

زالی در همایش سالانه انجمن عفونی اطفال : مطالبات متخصصان کودک مغفول مانده است

زالی در همایش سالانه انجمن عفونی اطفال :  مطالبات متخصصان کودک مغفول مانده است
رئیس سازمان نظام پزشکی در افتتاحیه دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال گفت: علیرغم همه مشکلات و سختی های موجود در راه خدمت رسانی به مردم ،بخش عمده ای از مطالبات این گروه پزشکی مغفول مانده است .

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاحیه دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال که امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار شد؛ بیان داشت: متخصصان کودک جز گروههای پیشرو از نظر بازآموزی هستند و یافته های نوین طب کودکان در کنار سایر رشته های فوق تخصصی قابل توجه است.

 

وی با اشاره به فقدان پروسه هایی که منجربه تعرفه گذاری مناسب برای این گروه می شود ،ادامه داد:این گروه کمترین کارانه را دریافت میکنند و تعرفه های آنها در بخش سرپایی مناسب نیست ولی با وجود چنین شرایطی بیشترین رضایت بیماران را این گروه به خوداختصاص داده اند.

 

وی معاینه بالینی دقیق و گرفتن شرح حال از اطرافیان کودک را از عمده کارهایی دانست که متخصصان کودک انجام میدهند و اذعان داشت:شالوده اصلی کار این گروه معطوف بر شکایتی است که اطرافیان کودک از حال وی میکنند و به تبع آن اضطراب خانواده به پزشک معالج نیز انتقال می یابد .

زالی با اشاره به اینکه این گروه از پزشکان استرس را درمطب و بیمارستانها تجربه می کنند ؛تصریح  کرد:تنوع و پیچیدگی علائم بالینی درکودکان همپوشانی داشته و همین امر سختی کار پزشکان را بیشتر می کند.

 

به گفته وی بخش زیادی از درمان های دارویی در کودکان مربوط به وزن کودک است و محدودیت سنی و در نظر گرفتن مبانی محاسباتی و عوارض جانبی ازدیگر سختی های کاری این گروه است.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه گروه کودک شرایط سختی در حوزه سرپایی و بیمارستانی دارند ؛خاطرنشان ساخت:جبران خدمات این گروه به نحو مقتضی اتفاق نیفتاده است.

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.