جمعه، 10 فروردین 1403

درخواست مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی از رییس جمهوری: درباره تعیین صلاحیت کاندیداهای جامعه پزشکی درانتخابات مجلس تجدید نظر شود

عضائ هیات مدیره مجمع انجمنهای علمی گروه پزشکی ایران در پی رد صلاحیت برخی از چهره های پزشکی و علمی کشور به عنوان داوطلب حضور در دوره آتی انتخابات مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به رییس جمهور، خواستار پیگیری جدی و تجدید نظر دراین باره شدند.
دکتر ایرج فاضل رییس مجمع انجمن ها گفت: در بخشی از این نامه که به تایید اعضا هیات مدیره انجمنهای علمی پزشکی ضمن تبریک پیروزی های اخیر دولت و ملت در عبور موفقیت آمیز از مذاکرات هسته ای که در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدابیر حکیمانه دولت محترم و نیز ایستادگی مردان و زنان ایران زمین بدست آمد؛ ذکر شده است: آنچه موجب توفیق در حصول به این نتیجه مهم بود، اعتماد بین مردم، نظام و رفتارهای مدبرانه همه اجزای نظام بوده و لازم است این رویه به عنوان یک رویکرد مهم ادامه یابد.

وی افزود :نظر به اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری که بدون شک حضور چهره های شاخص در آن می تواند زمینه ساز ارتقای جایگاه این رکن مهم نظام باشد.

مشاور وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد :بنا به توصیه و تاکیدات مقامات عالی رتبه نظام بر مشارکت حداکثری و ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه، تعداد زیادی از مردان و زنان معتقد به نظام و از جمله جمعی از اعضا مورد وثوق جامعه پزشکی خود را برای حضور در این جایگاه مهم داوطلب نمودند.

رییس مجمع انجمنهای علمی گروه پزشکی ایران، افزود: در بخش دیگری از این نامه آمده است، متاسفانه گروه زیادی از کاندید های صاحب نام علی رغم تایید هیات محترم اجرایی و احراز صلاحیت قانونی آنان، توسط هیات های محترم نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شده اند.

وزیر اسبق بهداشت و درمان گفت :بدون شک جلوگیری از حضور افراد متدین و برنامه ریز دلسوز که دارای سابقه مسولیت های اجرایی در کشور بوده اند موجب دلسردی مردم و کاهش مشارکت در این امر مهم خواهد شد.

وی یادآور شد در پایان این نامه عنوان شده است، مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران که متشکل از نمایندگان منتخب انجمن های علمی رشته های مختلف گروه پزشکی می باشد از آن جناب به عنوان رئیس جمهور و مسئول اجرای قانون اساسی انتظار دارد در جهت رفع یاس و ناامیدی بوجود آمده اقدام لازم مبذول فرموده و با رایزنی موثر با نهادهای ذیربط امکان حضور تعداد بیشتری از داوطلبان نمایندگی مجلس و از جمله کاندیداهای جامعه پزشکی در جهت حفظ وحدت بیشتر مردم و استفاده از نظرات کارشناسی آنان در توسعه کشور و ارتقاء سطح سلامت جامعه را فراهم فرمایند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.