جمعه، 31 فروردین 1403

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی: حدود 900 میلیون خدمت پزشکی در سال 94 در کشور ارائه شد/ تاخیر چندین هزار میلیارد تومانی پرداختی توسط بیمه ها در حوزه درمان

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی: حدود 900 میلیون خدمت پزشکی در سال 94 در کشور ارائه شد/ تاخیر چندین هزار میلیارد تومانی پرداختی توسط بیمه ها در حوزه درمان
معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه حدود 900 میلیون خدمت پزشکی در سال 94 در کشور ارائه شد، ابراز داشت: این مقدار خدمت با حدود 40 هزار متخصص و فوق تخصص و 60 هزار پزشک عمومی و باقی توسط دست اندرکاران حوزه سلامت انجام شد این در حالی است که خدمات پرستاری و مامایی به صورت جداگانه محاسبه شده است.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، دکتر محمد جهانگیری معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی در نشست امروز سازمان نظام پزشکی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حوزه سلامت، گفت: امسال سال خاصی در عرصه کشور است، در بحث‌های درآمدی نفتی، منابع کشور تحت‌الشعاع قرار گرفته و برنامه پسابرجام هم برای تحقق نیاز به زمان دارد.

وی ادامه داد: حوزه سلامت در دو سال اخیر با آغاز طرح تحول سلامت دچار فراز و نشیب های بسیاری شد و مقرر شد براساس قانون و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری افزایش منابع حوزه سلامت را از منابع عمومی، مشارکت های مدنی، اجتماعی و حمایت های دولتی به صورت قانونی داشته باشیم تا پرداخت از جیب مردم کاهش یابد.  

جهانگیری این حجم بزرگ خدمات در سال 94 را موجب ایجاد توقعاتی در جامعه عنوان کرد و افزود: برخی از همکاران 16 ساعت در روز به ویزیت بیماران می پردازند چرا که زمانی که بیمار در مطب، پشت در اتاق عمل و یا اورژانس انتظار می کشد، پزشک نمی تواند محل خدمت خود را ترک کند و این مهم موجب انباشتی از خدمات از آغاز طرحح تحول نظام سلامت شد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه ها به 3 تا 6 درصد دراین طرح موجب شد نیازمندان و بیماران به علت کاهش هزینه ها بیشتر به سلامت خود فکر کنند و به همین علت مراجعات به پزشکان نسبت به گذشته افزایش یافت.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه نظام پزشکی حامی مردم و جامعه پزشکی است، افزود: 80 درصد خدمات بستری در بیمارستان های دولتی انجام می شود و سازمان نظام پزشکی باید پیگیر مشکلات تمام این همکاران بوده و در کنار آن مطالباتی را نیز برای مردم داشته باشد.

 

* گلایه از تاخیر چندین هزار میلیارد تومانی پرداختی توسط بیمه ها در حوزه درمان

وی با گلایه از تاخیر چندین هزار میلیارد تومانی پرداختی توسط بیمه ها در حوزه درمان گفت: متاسفانه 70 درصد از این مقدار مطالبات جامعه پزشکی است در حالی که کارمندان و کارگران حقوق و دستمزد خود را به موقع دریافت می کنند. اما مطالبات پزشکان از اردیبهشت ماه سال 94 همچنان باقیمانده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند که مشکلات منابع وجود دارد اما با پیگیری های صورت گرفته با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، دولت و وزارت رفاه و امور اجتماعی، مطالبات پیشین تا آذرماه سال گذشته پرداخت شد.

جهانگیری با تاکید بر هدف اصلی جامعه پزشکی که خدمت به مردم است و سلامت مردم مهمترین رکن آن محسوب می شود، تصریح کرد: جامعه پزشکی متعهدانه براین اصل متهعد است.

 

*راکد ماندن ارزش ریالی تعرفه ها و خدمات پزشکی طی سه سال اخیر

وی با بیان اینکه در سال 93 تعرفه ها و خدمات پزشکی رشد یافت اما ارزش ریالی آن بدون احتساب ضریب ثابت ماند، ابراز داشت: Kجراحی در بخش دولتی 8 هزار و 800 تومان و در بخش خصوصی 38 هزار تومان در سال 92،93و 94 ثابت ماند اما ارزش نسبی یکسری از خدمات در برخی رشته ها به علت تفاوت بین رشته ها ثابت و یا با رشد 10 درصدی و در برخی دیگر با میانگین 96 درصدی افزایش روبرو بود.   

جهانگیری با اشاره به دو دستورکار در تعیین تعرفه دربرنامه پنجم توسعه گفت: برای تعیین تعرفه به اصل قیمت تمام‌شده و تعادل منابع و مصارف باید توجه کرد. تاکنون به قیمت تمام‌شده عمل نشده و فقط در هتلینگ و ویزیت رشد را اعمال کرده‌ایم.

وی در پایان یاداورشد: از طرفی امسال، قانون مالیات مستقیم اجرا می‌شود البته امکان دارد مشکلاتی در اجرا داشته باشد، بنابراین همراهی و اینکه توقع جامعه پزشکی خواهد بود، جای بررسی دارد.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.