جمعه، 10 فروردین 1403

ارائه سالانه 100 هزار خدمت بستری توریسم درمانی در کشور

ارائه سالانه 100 هزار خدمت بستری توریسم درمانی در کشور
عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ از ارائه ​سالانه 100 هزار خدمت بستری توریسم درمانی در کشور خبر داد و گفت : بطور متوسط 7 هزار دلار برای هر گردشگرسلامت هزینه می شود که این مقدار بر ای بیماران عمل پیوند تا 200 هزار دلار هم می رسد.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر محمد مهدی قیامت عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در نشست خبری توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با اشاره به این که 950 بیمارستان در کشور داریم که تعداد محدودی از آنها خدمات گردشگری سلامت را ارائه می دهند ، بیان داشت : بیشترین بار مراجعه گردشگران سلامت از کشورهای عراق ، افغانستان ، آذربایجان ، پاکستان ، عمان ، ترکمنستان ، کویت و بحرین و تعدادی هم از ترکیه و روسیه است .

وی با اشاره به این که 120 هزار پزشک در سطح کشور داریم که به ارائه خدمات درمانی به بیماران می پردازند افزود : از این تعداد بالغ بر 30 هزار نفر متخصص ، 5 هزار فلوشیپ و فوق تخصص و 80 هزار نفر هم پزشک عمومی هستند که نزدیک به 850 میلیون خدمت درمانی بستری و سرپایی را در سال انجام می دهند .

وی ادامه داد : از  هشت  میلیون بیمار بستری در بیمارستان ها ؛ پنج  میلیون نفر تحت عمل جراحی قرار می گیرند و 10 میلیون عمل جراحی سرپایی نیز سالانه در مراکز درمانی انجام می شود  که ا ز این تعداد یک و نیم میلیون عمل جراحی چشم با موفقیت بالای 95 درصد انجام می شود .

وی با اشاره به توانمندی های پزشکان ایرانی در عرصه های مختلف سلامت تصریح کرد :  سالانه 100 بیمار خارجی از کشورهای همجوار برای دریافت خدمات دندانپزشکی و کاشت مو به کشور ما مراجعه می کنند؛ همچنین مهاجران نیز برای دریافت این قبیل خدمات به ایران می آیند زیرا علاوه بر تبحر پزشکان ایرانی هزینه های درمانی این خدمات نسبت به سایر کشورها بسیار پایین تر ا ست.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.