جمعه، 10 فروردین 1403

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: تعیین تعرفه واحد برای تمامی رشته های تخصصی دندان پزشکی/ ایجاد کلینیک های تخصصی عامل همسو سازی در خدمات دندان پزشکی

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه باید یک تعرفه واحد برای تمامی رشته های تخصصی دندان پزشکی درنظر گرفته شود تا همه دندان پزشکان بتوانند زیر پوشش آن فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای عالی بیمه با همکاری انجمن های علمی تخصصی، مشغول برآوردن هزینه های واقعی تمام رشته ها هستند.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص تعیین تعرفه های دندان پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمک وزارت بهداشت و در چهارچوب قوانین شورای عالی بیمه، تعرفه ها را بررسی، کدها را مشخص و یکسان سازی کتاب ارزش گذاری سال 95 را برای تصویب و اجرا انجام دادیم.

وی با گلایه از اینکه دندان پزشکان مشکلات عدیده ای به خصوص در تامین مواد مصرفی و تجهیزات دارند، ابراز داشت: متاسفانه دولت وسائل و تجهیزات دندان پزشکی را که با قیمت های متفاوت و بسیار گران است، به ما می فروشد.

عباسیان با انتقاد از اینکه خدات دندان پزشکی در همه دنیا و ایران، خدمت لوکسی طلقی می شود، تصریح کرد: این در حالی است که باید شرایط طوری ایجاد شود که این خدمات در دسترس همگان باشد.

به گفته وی، دندان پزشکان هیچگاه هزینه تمام شده درمان دندان را از بیمار اخذ نمی کنند و تنها  آنچه بیمار در  توان دارد را از او می گیرند تا بتوانند برای آحاد جامعه مفید باشند.

 

* ایجاد کلینیک های تخصصی عامل همسو سازی در خدمات دندان پزشکی

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به دایر کردن کلینیک های تخصصی دندان پزشکی درسطح شهرهای بزرگ (و در صورت موفقیت در حاشیه شهرها) گفت: مسئله ناراحت کننده در این زمینه تداخلات کاری و همسوسازی است.

وی افزود: در حال حاضر معاونت های بهداشتی و درمانی زیر نظر دانشگاه ها، کارهای پیشگیرانه انجام می دهند در حالیکه برای بیماری که با پوسیدگی دندان مراجعه می کند، کارهای پیشگیرانه بی معناست.

عباسیان با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود مراکز بهداشتی دانشگاهی، دولت باید برای کلینیک های تخصصی دندان پزشکی هزینه کند، در حالیکه می تواند با در نظر گرفتن کارانه ای مناسب، از دندان پزشک پزشک مستقر در مراکز بهداشتی درخواست کارهای پیشگیرانه فلوراید تراپی همراه با کارهای درمانی را داشته باشد و از این مراکز استفاده بهینه را بکند.

وی با نا مناسب خواندن شرایط فعلی ایران برای کارهای پیشگیرانه در دهان و دندان اذعان داشت: برای این مهم باید حداقل 10 تا 15 سال زمان بگذرد تا به نقطه پیشگیری برسیم و در حال حاضر تمام مراکز بهداشتی ما باید هم کارهای پیشگیری و هم کارهای درمانی را انجام دهند.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.