جمعه، 10 فروردین 1403

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبرداد: تشکیل کارگروهی برای پیگیری معضلات جامعه مامایی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبرداد: تشکیل کارگروهی برای پیگیری معضلات جامعه مامایی
ملاوردی خانی با اشاره به اینکه کارگروهی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تحت عنوان سلامت، بهداشت و محیط زیست تشکیل شده است، گفت: دبیری این کارگروه برعهده نماینده ای از جامعه مامایی کشور است تا در غالب چهارچوب های مشترک، پیگیر مسائل و مشکلات صنف ماما باشیم.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی، دکتر شهیندخت ملاوردی خانی معاون امور زنان وخانواده ریاست جمهوری در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما با اشاره به اینکه این روز فرصت مغتنمی برای ارزیابی وضعیت جامعه مامایی و ارائه راهکارهایی جهت برون رفت از چالش های این قشراست، اذعان داشت: علم و مهارت ماما ارزشمندترین لحظه زندگی هرخانواده ای را به زیباترین شکل ممکن ماندگار می کند چرا که تولد موهبتی الهی است که با دستان ماما به خانواده ای هدیه می شود.

 وی همچنین با اشاره به افزایش بی رویه سزارین در کشور افزود: ایران بالاترین میزان سزارین را در بین سایر کشورهای جهان دارا است که این امر تهدیدی جدی برای نسل آینده و کودکان کشورمان محسوب می شود.

وی با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه کشورهایی که رشد زایمان آن ها به روش سزارین بیش از 15 درصد است، باید فکری اساسی برای کاهش سزارین داشته باشند، ادامه داد: دولت یازدهم با اولویت قرار دادن ارتقای سلامت به عنوان مهمترین برنامه خود توجه ویژه ای به این امر داشته به طوریکه در چهارچوب سیاست های کلان جمعیتی کشور، زایمان طبیعی رایگان را به عنوان هدف مهم طرح تحول نظام سلامت در دستور کار قرار داده است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه بتوانیم شاهد بهبود سبک زندگی مادران و نوزادان باشیم تصریح کرد: جامعه مامایی کشور با چالش های فراوانی روبروست و به همین علت کارگروهی را در معاونت امور زنان و خانواده با دبیری یکی از ماماها تشکیل دادیم تا بتوانیم به سهم خود پیگیر مسائل و معضلات این صنف باشیم.

ملاوردی خانی کمبود ماما در زایشگاه ها و شیفت فشرده کاری را از جمله مشکلات جامعه مامایی عنوان کرد و گفت: عدم عقد قرارداد سازمان های بیمه گر با جامعه مامایی، ماماهای دارای مطب و مشکلات آن ها در این کارگروه پیگیری می شود که بدون تردید با وجود ابلاغ سیاست های کلی سلامت و جمعیت در سال 93 نیاز به ماما بیش از پیش در کشور احساس می شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جذب ماماهای جوان به بازار کار مشکل اشتغال آن ها را مرتفع می کند، خاطرنشان کرد: حق همه زنان ومادران باردار است که هر کدام یک مامای خانواده داشته باشند و دختران در سن بلوغ، زوج های جوان و زنان یائسه از مشاوه ارزنده ماما در طول زندگی خود بهره مند شوند.

به گفته وی بررسی چالش های مامایی در دستور کار، کارگروه سلامت، بهداشت و محیط زیست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان اتاق فکر قرار گرفته است که امیدواریم در جهت رفع مشکلات این قشر گام ارزنده ای را برداریم.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.