جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد : ضرورت توجه به اقلام و تجهیزات دندانپزشکی در تعیین تعرفه ها/ تدوین تعرفه دندانپزشکی بر اساس شواهد علمی ومتدلوژی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد :  ضرورت توجه به اقلام و تجهیزات دندانپزشکی در تعیین تعرفه ها/ تدوین تعرفه دندانپزشکی بر اساس شواهد علمی ومتدلوژی
زالی با اشاره به اینکه امروز در عرصه های تکنیکی و مهارتی دندانپزشکی در قله عظیم خود اتکایی قرار داریم گفت : بحث اقلام و تجهیزات دندانپزشکی آیتم مهمی در تعیین تعرفه های دندانپزشکی است که باید بر اساس شواهد علمی و به شکل متدلوژی به آن پرداخته شود.

 

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم گرامیداشت روز دندانپزشکی که شب گذشته در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد با اشاره به مشکلات متعدد جامعه دندانپزشکی کشور بیان داشت : در سال های اخیر دندانپزشکان یکی از خدومترین گروههای مرجع در عرصه خدمت رسانی به آحاد مردم بوده اند و شاید مشکلات این گروه برای دندانپزشکان جوانی که در آستانه شکل گیری کار حرفه ای خود هستند به مراتب بیشتر از سایر همکاران این رشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه همواره بهترین و زبده ترین دانش آموزان کشور در آزمون کنکور رشته دندانپزشکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند افزود : اصالتا رشته دندانپزشکی از نظر فیزیکی پرخطر بوده و با مشقتهای فراوانی همراه است که احتمال بروز فرسودگی جسمی برای همکاران این رشته به مراتب بیشتر از سایر گروههای پزشکی است .

 

وی به نوع و ماهیت کار دندانپزشکان اشاره کرد و گفت :  کمتر کسی به صعوبت و سختی کار دندانپزشکان توجه کرده است و با وجود تمامی سختی ها کشورمان طی سال های اخیر در حوزه دندانپزشکی در منطقه آسیای جنوب غربی بویژه در خدمات تخصصی و فوق تخصصی با کمک دستان پر توان دندانپزشکان ایرانی بر قله خود اتکایی و تکنیکال ایستاده است .

*** ضرورت مراقبت ویژه در تعیین و تدوین تعرفه های دندانپزشکی بر اساس شواهد علمی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه هر روز دانش دندانپزشکان ایرانی رو به فزونی است اذعان داشت :  طی سال های اخیر بدلیل تنوع خدمات دندانپزشکی تدوین تعرفه های دندانپزشکی به شکل متدلوژی و مبتنی بر شواهد علمی سخت بوده است .

 

زالی افزود : در حوزه تعرفه گذاری باید مراقبت ویژه ای انجام و حساسیت جامعه دندانپزشکی ابراز شود زیرا بحث اقلام و تجهیزات دندانپزشکی آیتم مهمی در تعیین تعرفه های این گروه است  .

 

وی با اشاره به اینکه کیفیت بالای مواد و اقلام مصرفی و تجهیزات یکی از مواردی است که در تعرفه گذاری خدمات دندانپزشکی به آن توجه نشده است ؛ اضافه کرد : نباید دغدغه ای را که سایر گروههای پزشکی در خصوص تدوین و تعیین تعرفه ها  تجربه نموده اند، دندانپزشکان نیز تجربه کنند .

 

***ضرورت توجه به قیمت تمام شده خدمات در تعیین تعرفه های پزشکی

 

وی به تلخکامی جامعه پزشکی طی سنوات اخیر در تعیین تعرفه های پزشکی اشاره کرد و گفت : قیمت تمام شده خدمات به عنوان یک اصل بسیار  مهم در فرآیند تعرفه گذاری مورد توجه واقع نشده و تمامی همکاران خدوم جامعه دندانپزشکی باید با متانت ، صبوری ، توجه و التفات حرکت کنند که یک  امر استراتژیک است .

 

وی با اشاره به  مشکلات مالیاتی جامعه پزشکی از جمله دندانپزشکان اذعان داشت : اساسا در جامعه پزشکی کسی با پرداخت مالیات مخالف نیست اما آنچه موجب آزردگی خاطر این جامعه می شود بحث عدالت مالیاتی است .

 

زالی ادامه داد : مقادیر زیادی از سرمایه های  سرگردان توسط افراد غیر توانمند از نظر فکری و ذهنی که فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند ،جا به جا می شود اما ریالی مالیات نمی دهند و این در حالی است که تمامی همکاران جامعه پزشکی از با انضباط ترین گروههای مرجع در پرداخت مالیات هستند که امید واریم در سال جدید بحث مالیات جامعه پزشکی به سمت حرکت راهبردی برای عدالت مالیاتی پیش رود.

*** لزوم توجه به توسعه خدمات پیشگیری در حوزه دهان و دندان

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه به توسعه خدمات پیشگیری در عرصه بیماری های دهان و دندان اشاره کرد و بیان داشت : باید در زمینه پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان فعالیت گسترده ای صورت گیرد که امیدواریم با همکاری سازمان های ذیربط به دندانپزشکی و حوزه بیماری های دهان و دندان توجه ویژه ای شود .

 

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وجاهت اجتماعی پایدار است خاطرنشان کرد : بخشی از انشای چنین وجاهتی به دست جامعه خبری و گفتمان مبتنی بر احترام متقابل است .

وی با عنوان اینکه دستاوردهای جامعه دندانپزشکی کشور را در قالب آمارهای مختلف مشاهده می کنیم اظهار داشت : جامعه خدوم دندانپزشکی با کمترین میزان دریافت بهترین خدمات را با کیفیت بالا در منطقه ا رائه می دهد که انسجام صنفی ، وحدت رویه و در صحنه بودن می تواند کمک بزرگی برای فائق آمدن بر مشکلات باشد.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.