جمعه، 10 فروردین 1403

تجمیع بیمه‌ها و پزشک خانواده همچنان در هاله ای از ابهام

تجمیع بیمه‌ها و پزشک خانواده همچنان در هاله ای از ابهام

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه استمرار اجرای طرح پزشک خانواده به عنوان یک مسئله بسیار مهم ضروری است، از ضرورت تجمیع بیمه‌ها برای کاهش هزینه‌های درمانی خبر داد.


دکترعباس آقازاده مسرور رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی ؛ اظهار کرد: درخواست وزیر بهداشت از رئیس جمهور در خصوص تجمیع بیمه‌ها با توجه به آغاز دولت دوازدهم یک مسئله انتخاباتی بوده است که می‌تواند در جهت کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس باشد.

وی بیان کرد: بحث تجمیع بیمه‌ها باید پس از تشکیل هیات دولت دوازدهم و رای اعتماد وزرا از مجلس طرح تجمیع در جلسه دولت مطرح و به صورت لایحه طرح شود که ذکر آن در این زمان بیشتر مصارف انتخاباتی دارد.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور عنوان کرد: برای هر کشوری در دنیا یک نظام سلامت ترسیم شده که شامل سازمان‌ها و تشکیلاتی بوده که قوانین وضع شده و نیروی انسانی در راستای اجرای بهداشت و درمان آن کشور است.

وی با بیان اینکه برای تلاش و فعالیت مجموعه بهداشت و درمان بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود، افزود: اعتبارات و بودجه‌ای که بر مبنای آن مقوله سلامت برنامه ریزی و اجرا می‌شود اگرمتناسب با نیاز‌های جمعیتی رشد باشد؛ سبب موفقیت در امر سلامت مردم خواهد شد.

آقازاده در خصوص واحد بودن متولی بهداشت و درمان گفت: حوزه بهداشت و درمان باید پاسخگوی بیماری‌ها و مشکلات کشور باشد و اگر کشوری دارای یک فرد متولی در هر حوزه‌ای باشد دستور و برنامه از سوی یک نفر صادر و از چندگانگی جلوگیری می‌شود.

وی یادآور شد: زمانی که سایر وزارتخانه‌ها در حوزه بهداشت و درمان حضوریافته و دارای اختیاراتی شوند و هرکدام از این نهاد‌ها بیمارستان و مرکز درمانی مخصوص به خود داشته باشند؛ همین مسئله باعث چندگانگی در اجرای قوانین می‌شود.

انتهای پیام/ ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

برچسب ها : مجمع عمومی
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.