پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان نظام پزشکی برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان نظام پزشکی برگزار شد
با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، رییس کل سازمان نظام پزشکی و رییس مجمع عمومی و اعضای هیات رئیسه آن نشست مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی به مدت دو روز در سالن همایشهای بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد.

با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، رییس کل سازمان نظام پزشکی و رییس مجمع عمومی و اعضای هیات رئیسه آن نشست مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی به مدت دو روز در سالن همایشهای بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر علیرضا اسپید نایب رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در بیان جزئیات برگزاری این مجمع اذعان داشت : امسال مجمع عمومی در دو روز برگزار شد که دستورات قانونی مجمع و انتخاب بازرسان را در روز اول انجام داده و در روز دوم نیز اعضای مجمع از بیانات رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جهت رفع معضلات پیش روی جامعه پزشکی بهره‌مند شدند ؛ همچنین تعدادی از نمایندگان مجمع دغدغه‌های خود را با رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درمیان گذاشتند.

وی با اشاره به گفت‌و‌گوی انجام شده بین اعضای مجمع و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان افزود: مقرر شد تا جلسه‌ای با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و اعضای مجمع برای بیان مشکلات جامعه پزشکی تشکیل شود و این مهم  نقطه‌ی شروعی برای تعاملات بعدی با مجلس باشد تا هم مجلس از نظرات کارشناسی پزشکان بهره‌مند شود و هم نمایندگان جامعه پزشکی از نزدیک با دغدغه‌های نمایندگان مردم آشنا شود.

وی ادامه داد: در این دوره مجمع یک پروژه بسیار مهم تحت عنوان پروژه ساختمان الوند داشتیم که از مجمع عمومی سال 90 به عنوان یک تکلیف قانونی باید انجام می‌شد و به دلیل مشکلاتی که وجود داشت وقت و انرژی زیادی از هیأت رئیسه گرفته بود، ولی باهمت رئیس مجمع و هیأت رئیسه و همچنین کمیته معتمدین مجمع و معاونت پشتیبانی سازمان تقریباً به سرانجام رسید که گزارش آن توسط رئیس مجمع ارائه گردید.

اسپید در مورد بررسی آیین‌نامه داخلی مجمع اذعان داشت: آیین‌نامه داخلی مجمع علاوه بر آن که چند بار در هیأت رئیسه مطرح شد، در کمیسیون طرح‌ها و لوایح و شورای عالی نیز مورد بررسی قرار گرفت که آیین‌نامه پیشنهادی از سوی شورای عالی به مجمع عمومی تقدیم شد و در مجمع بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و نقطه نظرات سازنده‌ای ارائه گردید که پس از به رأی گذاشته شدن با تغییرات ایجاد شده این آیین‌نامه به تصویب رسید.

وی با اشاره به این که در این مجمع مباحث کارشناسی شده در موضوعات مشخص به شرکت‌کنندگان ارائه شد؛ تصریح کرد: در این مجمع در مورد بعضی از مسائل و مشکلات حوزه سلامت، مقالات و سخنرانی‌هایی توسط نمایندگان مجمع مطرح شد و موضوعاتی از قبیل طرح تحول نظام سلامت و مشکلات بخش خصوصی و همچنین هجمه به جامعه پزشکی و مبانی تعرفه مورد بررسی قرار گرفت.

اسپید در خصوص نحوه پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده در مجمع عمومی  بیان داشت : موارد مطرح شده در حوزه‌های مختلف در بیانیه پایانی مجمع صادر می‌شود که این بیانیه نقشه راه و مستندات مجمع برای عملکردهای بعدی است و برای حل مشکلات حوزه سلامت به آن استناد خواهیم کرد.

به گفته وی یکسری خواسته‌های قانونی و مشکلات در مجمع مطرح شد که وظیفه هیأت رئیسه است بعد از این به پیگیری این موارد در ارکان‌های مختلف پرداخته و هرجا ابهامی وجود دارد آنها را برطرف کند.

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است)

 

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.