جمعه، 10 فروردین 1403

بیمه ها تعرفه بخش خصوصی را مبنای پرداخت قرار دهند

بیمه ها تعرفه بخش خصوصی را مبنای پرداخت قرار دهند
عضو شورای عالی نظام پزشکی با ا شاره به این که تعرفه های فعلی پاسخگوی نیازهای زندگی پزشکان نیست ؛ گفت : باید صنعت بیمه تقویت شود تا بتواند مبنای پرداخت به پزشکان را تعرفه بخش خصوصی قرار دهد ضمن آن که میزان پرداخت از جیب مردم افزایشی نداشته باشد.

 عباسعلی جوادی عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو  با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص مبحث انجماد تعرفه ای که از سوی برخی مسوولان بیان شده است ، اظهار داشت : تعرفه های پزشکی با مقدار واقعی آن فاصله زیادی دارد و همواره به گونه ای بوده که زندگی پزشکان بویژه گروههایی که صرفا از نسخه نویسی  کسب درآمد می کنند ؛ تکاپویی ندارد بنابر این با انجماد تعرفه ای مشکلی حل نمی شود .

 

وی تقویت صنعت بیمه را یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش تعرفه ها عنوان کرد وافزود : چنان چه بیمه ها سهم بیشتری از پرداخت ها را تقبل کنند یعنی تعرفه های بخش خصوصی را مبنای پرداخت به پزشکان قرار دهند و میزان پرداخت از جیب مردم هم افزایشی نداشته باشد ؛ می توان تعرفه ها را به میزان واقعی آن نزدیک کرد تا هم جامعه پزشکی و هم مردم رضایت داشته باشند.

وی ادامه داد : با فریز کردن تعرفه ها هزینه خدمات از جیب پزشکان پرداخت می شود در حالی که باید صنعت بیمه را تقویت کرد تا هم سهم بیمار از پرداخت ها کاهش یابد و هم جامعه پزشکی متضرر نشود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که اکنون 70 درصد تعرفه بخش دولتی ؛ مبنای پرداخت به بخش خصوصی قرار داده شده است  ؛ تصریح کرد : با این نوع پرداختها کنترل پزشکان در بخش خصوصی مشکل است و تعداد پزشکانی که قانون مدارانه عمل کنند بدون شک کم خواهد شد.

جوادی با بیان این که تنها پنج تا ده درصد مردم نیاز به خدمات بستری دارند ،  گفت :  هدف طرح تحول کاهش پرداخت از جیب مردم بود اما عملا این امر رخ نداد زیرا  عمده خدمات درمانی در بخش سرپایی است و میزان پرداخت از جیب مردم در این بخش کاهش نداشته است ؛ ضمن آن که با اجرای طرح تحول حق پزشکان در بخش سرپایی داده نشد.

وی یاد آور شد : اگر تعرفه ها افزایشی ندارد بهتر است نسبت ها را درست کرده و حق پزشکان را بدهیم که این کار با تزریق بودجه به بیمه ها و پرداخت سهم بیشتر  از سوی آنها ممکن می شود زیرا علاوه بر رضایت پزشکان باید مردم را هم در نظر گرفت که سهم پرداختی از جیبشان افزایشی نداشته باشد .

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.