جمعه، 31 فروردین 1403

در آستانه سال نو میلادی صورت گرفت دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با پزشک (جراح) پیشکسوت ارامنه و مترون دکتر محمد قریب

در آستانه سال نو میلادی صورت گرفت دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با پزشک (جراح) پیشکسوت ارامنه و مترون دکتر محمد قریب
دکتر علیرضا زالی به دیدار دکتر دوا پطروسلی خاچاطوریانس از پزشکان جراح پیشکسوت ارامنه و همسر وی خانم اِما نارينيان رفت و سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح را به ایشان تبریک گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی، این دیدار در منزل دکتر خاچاطوریانس که 50 سال پیش مدرک تخصص جراحی عمومي را دریافت کرده است برگزار شد و ايشان به ذکر خاطرات حضورش در سال‌های قبل از انقلاب در آبادان پرداخت که با وجود پزشکان هندی مسؤولیت درمان این شهر را بر عهده داشته است. وی همچنين با اشاره به حضور در جبهه طي سال‌های 61 تا 65 از دلاوری‌های رزمندگان جامعه پزشکی ياد کرد وي همچنين اظهار داشت كه علي رغم موقعيت هاي فراوان هيچگاه از کشور خارج نشده و دليل آن را نيز علاقه خویش به میهن عنوان نمود.

اين جراح پيشكسوت با ابراز احساسات فراوان از حضور رئیس کل سازمان نظام پزشكي سپاسگزاری کرد و به ذکر خاطراتی از سال‌های طبابت خویش پرداخت و گفت علی‌رغم اینکه فرصت استخدام در دانشگاه برایم پیش آمد ولی هرگز آن را نپذیرفتم. دکترخاچاطوریان با یاد آوري از اساتید بزرگ آن زمان جامعه‌ی پزشکی اظهار داشت كه اکثر مریضانم را رایگان درمان کردم و امروز مطمئنم که خداوند مزد آن زحمات را خواهد داد.

همسر دکتر خاچاطوریان خانم ِاما نارینیان که تحصیلات پرستاری خودش را در انگلیس گذرانده و مترون دکتر محمد قریب بوده است نیز به ذکر خاطرات خویش از استاد دکتر محمد قریب پرداخت، وی با اشاره شخصیت و ويژگي هاي دکتر قریب، از درس‌ها و کمک‌های بزرگی که این استاد گرانقدر به وی کرده است یاد و ابراز داشت كه: دیگر مثل دکتر قریب نخواهد آمد ايشان به ذكر خاطره اي پرداختند كه دچار ديفتري شده و نزد دكتر قريب رفته بودند و استاد نه تنها به همراهي وي تا داروخانه كه تزريق آمپول را نيز خودشان انجام داده بودند.

دکتر زالی ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند این زوج محترم آنها را موجب افتخار و مباهات جامعه پزشکی دانسته و برایشان سال پر برکتي را آرزو کردند.

در پایان این دیدار لوح سپاسی از طرف رئیس کل سازمان نظام پزشکی به این خانواده تقدیم شد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.