پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جامعه پزشکی نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشد

جامعه پزشکی نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشد
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که شرکت نکردن در انتخابات پیش روی نظام پزشکی گناه بزرگی است گفت : ​عدم شرکت در انتخابات نظام پزشکی چاره حل مشکلات نیست بلکه باید با انتخاب افراد مستقل نظام پزشکی قدرتمندی را ایجاد کرد.

محمد صاحب الزمانی عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با بیان این که باید فضای سالمی را برای حضور افراد در انتخابات پیش روی نظام پزشکی فراهم کنیم ، اذعان داشت : باید فضایی را ایجاد کنیم تا هر کس این توانایی را در خود می بیند که می تواند از حقوق مردم و جامعه پزشکی دفاع کند برای ا نتخابات نظام پزشکی کاندید شود.

وی با تاکید بر این که گروه پزشکی نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشد؛ افزود : اگر جامعه پزشکی خواهان نظام پزشکی بهتری است  باید مشارکت جدی  در انتخابات داشته باشد و به افرادی برای حضور در نظام پزشکی آینده رای دهد که هیچ نوع وابستگی به ارگان های دولتی یا حزب سیاسی نداشته باشند.

وی با اشاره به این که نباید نظام پزشکی را حلال مشکلات بدانیم، ادامه داد : باید در حد اختیارات و وظایفی که بر عهده این نهاد گذاشته شده از آن انتظار داشت و همواره به این نکته توجه کردکه سازمان نظام پزشکی به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند.

نماینده جامعه آزمایشگاهیان در شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که چندین دوره انتخابات بعد از انقلاب اسلامی داشته ایم تصریح کرد:  جامعه پزشکی باید بررسی کند در کدام دوره گام های مثبت و حرکتهای سازنده ای انجام شده و در کدام دوره این سازمان ضعیف عمل کرده است لذا سره را از ناسره تشخیص دهند .

صاحب الزمانی اضافه کرد : همه باید مسوولیت پذیر باشند و گروههای پزشکی خود را عرضه کرده و نسبت به انتخابات پیش رو بی تفاوت نباشند و افراد شایسته و بدون وابستگی را انتخاب کنند.

وی با اشاره به این که اگرصاحب منصبان نظام پزشکی وابستگی به دستگاههای مختلف داشته باشند نمی توانند موثر واقع شوند ؛ خاطرنشان کرد: گردانندگان نظام پزشکی باید فقط به مردم و جامعه پزشکی وابسته باشند تا بتوانند منافع آن ها را تامین کنند و اگر یک مسوول هم در نظام پزشکی باشد و هم در دولت ،نمی تواند از منافع هیچ کدام دفاع کند.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی ابراز داشت :موقعی می توانیم از یک نظام سیستماتیک حمایت کنیم که اکثریت صاحبان فرآیند آن خدمت رضایت داشته باشند در حالی که اکنون اغلب رضایت ندارند پس یک اشکالی وجود دارد که نمی توان گفت فقط متوجه یک ارگان است بلکه همه را مقصر قلمداد می کنیم .

به گفته وی زمانی که مردم در بیمارستان ها با نوبت های طولانی مدت مواجه می شوند یا در داروخانه داروی مورد نیاز خود را نمی توانند تهیه کنند ، آن وقت قضاوت منفی می کنند اما وقتی هنگام مراجعه به مراکز درمانی مشکلاتشان حل می شود ،رضایت خواهند داشت.

**انتخابات الکترونیک یا سنتی

صاحب الزمانی در پاسخ به این سوال که برگزاری انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیک بهتر است یا به شیوه سنتی ، اظهار داشت : برای انتخابات آینده نظام پزشکی مشکل الکترونیک بودن یا دستی انتخاب کردن نیست بلکه باید آسیب شناسی کنیم که در این دوره چه طرح ها و مسائلی به نفع مردم و گروه پزشکی  تمام شده است واگر جامعه پزشکی از نظام پزشکی ناراضی است علت نارضایتی ها را دانسته و تعصب هم نداشته باشیم.

وی افزود : باید موارد پس از بررسی مشکلات، موارد را روشنگری کنیم و افرادی در نظام پزشکی حضور داشته با شند که بتوانند این مشکلات را برطرف کنند.

وی با گلایه از این که گروهی نقش نظام پزشکی را در نظام سلامت هیچ می بینند ، گفت : نظام پزشکی دستگاهی است که باید از حقوق مردم و جامعه پزشکی صیانت کند و طبق قانون اختیاراتی دارد که باید کنکاش کرده و به برخی مسائل ورود کند لذا یک دستگاه نظارتی ،کمک کننده و موثر برای نظام سلامت است که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود و گردانندگان آن باید متعهد به قانون باشند .

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.