جمعه، 10 فروردین 1403

مراسم گرامیداشت دکتر ایرج فاضل برگزار شد

مراسم گرامیداشت دکتر ایرج فاضل برگزار شد
مراسم تجلیل بیش ازچهار دهه تلاش ماندگار دکتر ایرج فاضل در حوزه سلامت و ارتقای دانش پزشکی صبح امروز در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه عشق به میهن و زبان فارسی برای فردی همچون دکتر فاضل که تحصیل کرده آمریکا بوده، ستودنی است، گفت: مردم‌دوستی و اخلاق نیکو باید درسی برای همه پزشکان باشد.

وی افزود : هر دانشگاهی بزرگترین افتخار آن به شخصیت‌های علمی بوده و دانشگاه‌ها برای معرفی خودشان همیشه به سراغ این ستاره‌ها می‌آیند و ما بر خود می‌بالیم که ستاره‌هایی همچون دکتر فاضل داشته‌ایم.

وی  خاطرنشان کرد: مردم‌دوستی، اخلاق نیکو و تعامل با بیماران از صفات دیگر دکتر فاضل است که درسی برای همه پزشکان بوده و باید تلاش کنیم همگی در این راستا موفقیت داشته باشیم. همچنین شجاعت و شهامت از دیگر خصایص ایشان بوده و حضور و فعالیت چنین افرادی به نفع مردم و دانشگاه‌ها است.

در ادامه این مراسم دکتر نوبخت عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز با تأکید بر اینکه من در مورد اخلاق و برنامه‌های انسان‌دوستانه دکتر فاضل شهادت می‌دهم، گفت: نقش ایشان در سربلند کردن حوزه سلامت و درمان به ویژه در زمینه پیوند اعضا بسیار مهم است و ایشان در تشکیل انجمن‌های علمی پیوند اعضای ایران و مجمع انجمن‌های علمی فعالیت پررنگ و مؤثری داشته‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه دکتر فاضل به خواست خودشان درخواست برای بازنشستگی کردند، افزود: بنده با قانون منع به کارگیری بازنشستگان به صورت کلی موافق نبوده‌ام، این قانون در برخی از جاها کور بوده و همان‌طور که دیدید این مسأله تذکر رهبر انقلاب را نیز به همراه داشت.

 سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز در این مراسم حضور یافت .وی در سخنانی با اشاره به اینکه دکتر ایرج فاضل فردی وارسته و شایسته بوده است، گفت : اگر بخواهم یک صفت از دکتر فاضل بگویم ،  بامرام بودن ایشان است. ایشان فردی بامرام و گوهری کمیاب بوده که توانسته در مرتبه‌ای بالاتر از اخلاق به مردم و دین خود خدمت کند. که امیدوارم سایه ایشان بر جامعه ایران مستدام باشد.

در ادامه دکتر ایرج فاضل به ابراز احساسات گرم و صمیمانه حضار پاسخ داد.همچنین وی با اشاره به اینکه بنده از گذشته و چند رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کتباً تقاضای بازنشستگی کرده بودم که این‌بار استجابت شد و به نظرم کار درستی بود، بیان کرد: بازنشستگی را افتخار واقعی می‌دانم و ممنونم از همکارانی که امکاناتش را فراهم کردند، بنده در آستانه ۸۰ سالگی هستم، نیمه اول عمرم را طلبگی کردم و در نیمه دوم زندگی مشغول طلبگی و کار بوده‌ام.

وی افزود: این شعار نیست که من عاشق ایرانم، سال‌ها خارج از کشور بودم و در آن زمان حسرت قدم زدن در کوچه‌های مملکت خود را داشتم، زندگی در ایران با همه شرایطی که دارد سعادت و افتخار است.البته من از وضعیت کشور راضی نیستم چون می‌توانست خیلی بهتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کشور و مردم به صورتی نیست که نتوانیم مسائل را حل کنیم و باید از حالت نگرانی فردا در بیاییم. من نگرانم از جوانانی که کشور را ترک کرده و مغزهایی که از ایران می‌روند. باید این قضیه برعکس باشد و مثل گذشته که من جذب کشور شدم جوانان نیز بازگردند.

 

انتهای پیام/

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.