جمعه، 31 فروردین 1403

هر پزشک دارای امضای الکترونیک می شود

هر پزشک دارای امضای الکترونیک می شود
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: برای کاهش تخلفات در بخش جعل مهر‌های پزشکی هر پزشک دارای امضای الکترونیک می‌شود.



دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم جعل مهرهای نظام پزشکی است که متاسفانه افراد سودجو برای سرقت و کارهای جعلی در پزشکی دست به این اقدام می‌زنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای اجرای طرح مهر‌های نظام پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و حوزه غذا و دارو تقریبا کار‌های زیرساختی به انجام رسیده که امیدواریم تا هفته آینده شاهد اجرای پایلوت این طرح باشیم.

 رئیس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: یکی از کار‌های مهم و اساسی این است که اطلاعات جامعه پزشکی را در اختیار مردم قرار دهیم تا از اصالت پزشکی چه در داروخانه‌ها و چه مراکز پاراکلینیک که به آنها مراجعه می‌کنند، اطلاع داشته باشند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به صدور پروانه الکترونیک و کاری که از نظر اصلاح داده‌های جامعه پزشکی که چالش‌های متعددی داشت، توانسته ایم از نظر زیرساخت اطلاعات جامعه پزشکی به حد کفایت برسیم.

 زالی افزود: پورتال اعضای جامعه پزشکی سراسر کشور تقریبا کامل شده و این اطلاعات به روز و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۶۲ مورد جعل مهر‌های نظام پزشکی به ثبت رسید که خوشبختانه دستگاه‌های انتظامی در این زمینه به خوبی عمل کرده اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: هر پزشک از یک امضای الکترونیک برخوردار می شود که این کار با کمک قوه قضائیه، وزارت بهداشت و فناوری اطلاعات انجام شده است.

 وی ادامه داد: با اجرایی شدن امضای الکترونیک امکان جعل ازبین می رود و صرفا خود پزشک از این امکان برخوردار می‌باشد، مهر نظام پزشکی خیلی مهم ودارای اعتباراست و از این طریق تخلفات در صدور گواهی فوت هم مهار شود.

زالی در خصوص پزشکانی که مهر نظام پزشکی آنها مفقود شده، یادآور شد: این دسته از پزشکان حتما باید به محل نظام پزشکی شهر محل سکونت خود مراجعه کنند تا این کار با هماهنگی قوه قضاییه پیگیری و از سو استفاده در این مورد جلوگیری شود.

انتهای پیام/
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.