جمعه، 10 فروردین 1403

واکنش وزارت بهداشت به فروش پروتز چینی/هیچ پروتز چینی وارد کشور نشده است

 واکنش وزارت بهداشت به فروش پروتز چینی/هیچ پروتز چینی وارد کشور نشده است
مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: پروتز چینی در بازار وجود ندارد. هیچ پروتز چینی وارد کشور نشده است و تمامی مجوزهایی که صادر شده منبع آنها مشخص است .
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به نقل از "خبرگزاری مهر"، مهندس سید حسین صفوی در واکنش به خبر فروش پروتزهای چینی در بازار پزشکی ایران، اظهار داشت: تخلفاتی ممکن است توسط برخی افراد سودجو صورت بگیرد ولی این تخلفات مربوط به قبل از طرح تحول نظام سلامت بوده است و بعد از اجرای این طرح به‌خاطر اینکه از ارجاع بیماران به بیرون از بیمارستان برای تهیه اقلام مصرفی جلوگیری شده است عرضه ملزومات قاچاق و غیر معتبر خیلی سخت شده و مردم نگران این موضوعات نباشند.
وی گفت: تخلفات زیاد شایع نیست و نباید بگوییم زیاد است.این موضوع هم مربوط به قبل از طرح تحول بوده است و به تخلفات اندک که توسط برخی افراد سودجو صورت می‌گیرد توسط سیستم نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت به صورت جدی برخورد و شناسایی می شود. اگر شکایتی هم باشد رسیدگی و مواردی هم به مبادی قانونی معرفی و به قوه قضائیه ارسال می شود.
صفوی خاطر نشان کرد: تمام محصولاتی که از مبادی قانونی وارد کشور می شوند کاملا تحت کنترل و کیفیت آنها بررسی می‌شود و موضوع اصلی کالاهایی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد که بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت کمتر شده و یا شاید وجود نداشته باشد.
مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در مورد وجود پروتزهای چینی در بازار، اظهار داشت: این خبر را تایید نمی‌کنم و هیچ پروتز چینی وارد کشور نشده است و تمامی مجوزهایی که صادر شده منبع آنها مشخص است و با تایید منبع تولید کننده اجازه ورود می گیرد و پروتزهای وارد شده مربوط به کشورهای اروپایی و با تاییدیه معتبر است.
انتهای پیام/
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.