ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

برگزاری کلاسهای اعتبار بخشی از سوی ACI

سازمان ACI کلاسهای اعتبار بخشی بیمارستان ها را به مدت یک هفته در هتل استقلال تهران برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی حدود 10 تا 15 سال است که موضوع اعتبار بخشی بیمارستانها از سوی وزارت بهداشت در ایران مطرح است اما سابقه 50 ساله اعتباربخشی بین المللی مربوط  به سازمان ACI کانادا است که حدود 4 هزار مرکز درمانی را در سراسر دنیا پوشش می دهد و عملا موضوعات اعتباربخشی را در محورهای 13 گانه آموزش می دهد.

ACI معتبرترین و رسمی ترین مرجع اعتبار بخشی است که متشکل از کارشناسان چند کشور جهان بوده و حتی فردی ایرانی در آن حضور دارد و تیمی مجرب با سابقه 50 ساله در آنجا فعالیت می کنند.

بنا بر این گزارش  بعد از اجرایی کردن موضوعات؛ اعتبار توسط ACI ارزیابی و در سطح های طلا ، پلاتین و الماس گواهی صادر می شود که بطور بین المللی مورد قبول واقع شده است و بیماران خارجی نیز با توجه به این مدارک بیمارستانها را ارزیابی می کنند.

این گزارش حاکی است : ارزیابی ها توسط خود ACI انجام و تمام نقاط قابل پیشرفت در بیمارستان ها توسط ارزشیابی اولیه مورد شناسایی قرارگرفته و سپس نقاط قابل پیشرفت را به مدیران آموزش می دهد تا ارتقا یابد و تبدیل به قوت شود .

گفتنی است : آموزشهای اعتبار بخشی؛ استاندارد را در حد بین المللی قرار می دهد و ارزیابی حدود دو سال بطول می انجامد که بسته به شرایط بیمارستان و نوع سطحی که به آن تعلق می گیرد متفاوت است .

 پس از گذشت دو روز ارزشیابی نهایی در  بیمارستان مربوطه انجام  و سطح آن را اعلام می کنند که هم اکنون نیز بیمارستان رضوی مشهد دارای سطح پلاتین است .

لازم به ذکر است :از هفته آینده دو سری کلاسهای آموزشی ACI از شنبه تا پنج شنبه توسط استاد کانادایی برای نیروهای مدیریتی بیمارستانهای سراسر کشور برگزار می شود و روسای بهداری ها؛ مترون ها؛ سوپروایزرها ؛معاونین درمان ؛ مسئولین فنی و مدیران بهبود کیفیت بیمارستان در این کلاسها شرکت می کنند.

محل برگزاری این کلاسها هتل استقلال است  که استاد کانادایی به آموزش اعتبار بخشی در دو محور مدیریت خطر مراکز درمانی و امنیت بیمار می پردازد.

یاد آور می شود :تمامی آموزش ها و  اعطای مدرک از سوی ACI و سیستم نظام سلامت کانادا صورت می گیرد  و زمان برگزاری کلاسها 8 صبح تا 3 بعد از ظهر است.

 

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.