پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی : انجمن های علمی خلاء آموزشی دانشگاهها را جبران می کنند

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی :  انجمن های علمی خلاء آموزشی دانشگاهها را جبران می کنند

ربیعی از توان انجمن های علمی تخصصی برای پر کردن خلاء آموزشی دانشگاهها در جاهایی که آموزش های رسمی نمی تواند موجب رشد دانشجویان شود ؛ خبر داد.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مراسم ضیافت افطار که به میزبانی روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و اداره کل بهزیستی استان تهران شب گذشته در شیرخوارگاه آمنه با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی ، روسای بیمارستان های خصوصی و اعضای هیئت مدیره انجمن های علمی تخصصی برگزار شد با اشاره به ویژگی های اخلاقی امیر مومنان حضرت علی (ع) اذعان داشت : بنده به عنوان عضو کوچکی از دولت تدبیر و امید و نماینده مردم در وزارت تعاون ، کار و رفاه ا جتماعی که بخش کوچکی از  خیر جمعی را در این وزارتخانه دنبال می کنم هر گاه با مسئله ای روبه رو شویم  همت امیر مومنان را به یاد می آوریم که چگونه گمنام و خالصانه خیر و برکت انسانی را به ا فراد عرضه می کرد.

وی ضمن اشاره به تواضع و فروتنی امیر مومنان افزود : حضرت علی (ع) آموزه های بزرگ اخلاقی را برای حکومت اسلامی به ارمغان آورده است و ما نیز باید مانند ایشان برای رشد و تعالی اسلام گام برداشته و برای حیات و آبروی انسان ها و همچنین جان و مالشان ارزش و احترام قائل باشیم.

وی با ابراز امیدواری از این که همه بتوانند در حکومت اسلامی با بهره گیری از آموزه های اخلاقی امیر المومنین در مسیر ایشان گام بردارند تصریح کرد :  گردهمایی انجمن های علمی و تخصصی بالینی و علوم پایه بسیار مبارک بوده و می توان گفت که این انجمن ها سه کارکرد و فلسفه اصلی دارند .

وزیر رفاه با بیان این که انجمن های علمی واسط بین صنف خود با خیر جمعی در جامعه هستند؛ ادامه داد : انجمن های علمی محلی برای رشد نظریه هستند که می توانند نوعی واسط بین حرفه و صنف خود با خدمات و خیر جمعی در جامعه باشند.

ربیعی با تاکید بر این که انجمن های علمی تخصصی می توانند خلاء آموزشی دانشگاهها را جبران کنند اذعان داشت : در مواقعی که آموزش های رسمی نمی تواند سبب رشد علمی دانشجو شده یا پاسخگوی نیازها باشد (که این امر در علوم انسانی پررنگ تر است )می توان از توان و ظرفیت انجمن های علمی تخصصی برای جبران  این خلاء استفاده کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این که نشریات تخصصی انجمن های علمی  کمکی برای رشد و پیشرفت علمی دانشجویان است ، اظهار داشت : کارکرد دیگر این انجمن ها نظریه پردازی است و جامعه ما زمانی رشد می کند  که انجمن های علمی پارادایم ها ، انقلاب و تحول علمی بوجود آورند که حاصل آن پرورش نظریه پردازان بزرگ است .

وزیر رفاه با گلایه از این که در جامعه ایرانی انسان های بزرگ همواره دیده نمی شوند ، بیان داشت : زمانی می توانیم تمدن بزرگ ایران اسلامی را به دنیا معرفی کنیم که آدم های بزرگ دیده شوند و این به نحوه فعالیت انجمن های علمی باز می گردد.

وی افزود : انجمن های علمی محلی برای رشد نظریه و بوجود آمدن چالش نظری پارادایم علمی جدید هستند که با گفتگو پیرامون یک مسئله خاص این مهم تحقق می یابد که البته در کنار آن مسایل صنفی هم دنبال می شود که در جای خود ارزشمند بوده و باید انجمن ها محلی برای گفتگوی حرفه ای و اجتماعی باشند.

ربیعی به اعلام همکاری انجمن های مختلف از جمله انجمن علمی مامایی ایران برای تولد نوزادان و ارائه کمک های مشاوره ای برای کاهش آمار طلاق در تهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : انجمن علوم آزمایشگاهیان و تعدادی از واحدهای آزمایشگاهی 20 درصد هزینه ها را برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی تقبل کرده و انجمن دندانپزشکی ایران هم بطور رایگان به  فرزندان تحت پوشش این سازمان خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد .

وزیر رفاه به اعلام همکاری انجمن جراحان  پلاستیک و ترمیمی  ایران برای انجام کارهای ترمیمی و جراحی بروی افراد نیازمند تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و ابراز داشت : امروز مسوولیت اجتماعی پدیده ای فراموش شده است در حالی که همه ما ایرانیان در قبال آسیب های اجتماعی مسوول هستیم بویژه جامعه پزشکی که به عنوان گروه مرجع والگو در جامعه مطرح است لذا زمانی روز خوشبختی ما عنوان می شود که هر ایرانی  مسوول همه ایران باشد .

وی یاد آور شد : همه مسوولان و متولیان امر باید به سمتی حرکت کنند که مسوولیت پذیری در جامعه گسترده شده و در جهت توانمند سازی افراد آسیب دیده گام برداریم .

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.