جمعه، 10 فروردین 1403

دبیر ستاد کشوری نظارت برتعرفه های پزشکی : جامعه پزشکی حداقل انحراف را در خصوص تعرفه ها داشته است/بالغ بر 99 درصد پزشکان تعرفه های مصوب را رعایت کردند

دبیر ستاد کشوری نظارت برتعرفه های پزشکی : جامعه پزشکی حداقل انحراف را در خصوص تعرفه ها داشته است/بالغ بر 99 درصد پزشکان تعرفه های مصوب را رعایت کردند
جهانگیری با اشاره به اینکه جامعه پزشکی در مسیر اجرای تعرفه های مصوب بسیار زیبا عمل کرده است ؛گفت:از پانزدهم آبانماه پزشکان رعایت تعرفه های مصوب را سرلوحه کار خود قرارداده و بیش از 99/9درصد آنها طبق قانون عمل کرده اند.

 دکتر محمد جهانگیری دبیرستاد کشوری نظارت براجرای تعرفه های پزشکی  در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه هجمه های زیادی علیه جامعه پزشکی وجود داشت ؛اظهارکرد:طبق قانون سال 1373 بیمه همگانی باید قیمت خدمات واقعی باشد اما از آن سال تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده بود و همواره جامعه پزشکی متهم به گرانفروشی یا اخذ تعرفه های بالا بود.

 

وی با اشاره به اینکه تعرفه برخی از خدمات غیرمنصفانه بود ؛افزود: با وجود چنین تعرفه های غیرعادلانه ،پزشکان خدمتی را که در موارد اورژانسی بود ، مطابق آن تعرفه انجام نمی دادند ؛بطور مثال برای لوله گذاری در قفسه سینه 1/5k در نظرگرفته شده بود که انجام آن در بخش دولتی رقمی معادل 12 هزارتومان و در بخش خصوصی حدود 60 هزار تومان بود یا خدماتی از این قبیل مانند عمل لوزه و آپاندیسیت.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی برخی اوقات مبادرت به اخذ قیمت واقعی خدمت از بیماران می کرد ؛گفت : این امر اشتباها به عنوان مبالغ زیرمیزی تصور می شد ؛در حالی که مابه التفاوت قیمت واقعی خدمات کمتر از اصل آن در نظر گرفته می شد و در شهرستانها این مساله بیشتر رخ می داد.

 

جهانگیری به اخذ مبالغ زیادتراز تعرفه واقعی خدمات از سوی معدودی از پزشکان اشاره کرد و بیان داشت:با همکاری وزارتخانه های بهداشت و رفاه و سازمان های بیمه گر بالاخره پیگیری نظام پزشکی برای واقعی شدن تعرفه ها محقق شد و موضوع رعایت تعرفه ها را از سوی جامعه پزشکی متعهد شدیم.

 

 

دبیر ستاد کشوری نظارت برتعرفه های پزشکی به تشکیل کارگروههایی در این راستا اشاره کرد و افزود :ستادی در کشور و استانها با مدیریت سازمان نظام پزشکی شکل گرفت و براساس اجرایی که در کتاب داشتیم از پانزدهم آبانماه جاری رعایت تعرفه های مصوب سرلوحه کار پزشکان قرار گرفت  بطوری که حداقل انحراف را در این موضوع از خود نشان دادند.

وی رعایت تعرفه ها از سوی 99/9 درصد جامعه پزشکی را مایه افتخار دانست و تصریح کرد: باید در ابتدا به ملت ایران به خاطر داشتن چنین خادمان دلسوز و فرهیخته ای تبریک گفت زیرا 30 سال ناملایمات و سختی ها را تحمل نموده و زمانی که دولت به آنها اهتمام ورزید و قسمتی از حقوق آنها را داد به زیبایی نسبت به رعایت وظایف قانونی خود مبادرت ورزیدند.

جهانگیری خاطرنشان کرد:باید به جامعه پزشکی بخاطر سربلندی از این آزمون ملی و بزرگ تبریک گفت چرا که رعایت حقوق بیمار را سرلوحه کار خود قرار دادند و ثابت نمودند که به مطالبات برحق این جامعه باید بیشتر توجه نمود

به گفته وی جامعه پزشکی همواره خادم مردم بوده و به اصل مهم خدمت به مردم و حفاظت از آنها با ارائه خدمات بهینه توجه ویژه ای دارد.

 

انتهای خبر / ر

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.