جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس مجمع انجمن های علمی- تخصصی پزشکی تاکید کرد: ضرورت بازگشت اختیارات سازمان نظام پزشکی/ اهمیت حضور جامعه پزشکی در انتخابات بعنوان گروه مرجع

رئیس مجمع انجمن های علمی- تخصصی پزشکی با ابراز تاسف از سلب شدن اختیارات بسیار مهم نظام پزشکی که توسط قانون گذار به آن تفویض شده بود، ابراز داشت: در حال حاضر سازمان چون شیر بی یال و دم شده است، این در حالیست که اختیارات نظام پزشکی باید به آن بازگشته و سرجای خود قرار گیرد.

دکتر ایرج فاضل رئیس مجمع انجمن های علمی- تخصصی پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی گفت: تصور بر این است که بتوانیم افراد شایسته ای را به مجلس بفرستیم که بتوانند در این راه بسیار مهم چون تجدید نظر در قانون نظام پزشکی گام هایی اساسی برداشته تا بتوانیم پزشکی سالم تری را در کشور داشته باشیم.

 

*اهمیت حضور جامعه پزشکی در انتخابات بعنوان گروه مرجع

وی با اشاره به حائز اهمیت خواندن نقش پزشکان در انتخابات چه برای انتخاب شدن و چه انتخاب کردن به عنوان گروه مرجع جامعه که در ارتباط با آحاد ملت هستند و جایگاه بخصوصی در تفکر عمومی دارند، خاطرنشان کرد: پزشکی که به مجلس ورود می یابد، دو وظیفه بسیار مهم اعم از قانون گذاری در جهت تسهیل مسائل مردم در زمینه بهداشت و درمان و همچنین ساماندهی مسائل مربوط به جامعه پزشکی که در حقیقت کار مردم است را بر عهده خواهد داشت.

رئیس جامعه جراحان  با تاکید بر اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی به علت وظایف بی نهایت خطیری که بر دوش نمایندگان مجلس قرار دارد، همیشه یکی از رویداد های مهم مملکتی است، گفت: اما در این دوره به علت وقایعی که در مجلس پیشین اتفاق افتاد و همچنین تحولات مملکتی، از همیشه مهم تر است.

 

* محاکم پزشکی منحصرا و قانونا بر عهده نظام پزشکی است

وی با گلایه از ایجاد دادگاه های متعدد برای رسیدگی به شکایات، تصریح کرد: محاکم پزشکی منحصرا و قانونا بر عهده نظام پزشکی است و پزشکی قانونی هیچ جایگاهی در این امر ندارد و با ایجاد دادگاههای متعدد موجبات دوگانگی، سردر گمی در جامعه و ناراحتی جامعه پزشکی را فراهم آورده اند که به صلاح جامعه نیست.

فاضل اضافه کرد: پزشکان جزئی از مردم هستند و هر سال نزدیک انتخابات شاهد واکنش های اجتماعی هیجان زده مردم و پزشکان  برای شرکت در انتخابات و انتخاباب بهترین ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر انتخابات سالم برگزار شود، همیشه بهترینها به مجلس ورود می یابند، گفت: امید است که این هیجان نه تنها برای پزشکان بلکه برای تمام ملت به صورت ملی باشد و همه به خصوص همکاران ما در جامعه پزشکی با مسئولیت پذیری نه تنها خود و خانواده شان بلکه بیماران و اطرافیان خود را ت برای شرکت در انتخابات ترغیب و تشویق کنند.

انتهای پیام/ع

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.