جمعه، 31 فروردین 1403

مامایی باید جزء مشاغل سخت و زیان آورباشد / بررسی طرح جامع مامایی در شورای عالی نظام پزشکی

مامایی باید جزء مشاغل سخت و زیان آورباشد / بررسی طرح جامع مامایی در شورای عالی نظام پزشکی
نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: با بها دادن بیشتر به مامایی باید در نحوه بکارگیری و استخدام آنها نیز بازنگری های جدی صورت گیرد

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اموربين الملل دکتر محمود فاضل طي گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: از این رو در شورای عالی نظام پزشکی طرح جامع مامایی به عنوان طرح بنیادین حوزه سلامت با عنوان رویکرد توسعه محور در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: مرکز ملی توسعه سلامت پایدار در نظام پزشکی  به این خاطربر موضوعات کلان حوزه سلامت  می پردازد که مطالبی از قبیل ورود ماماها به حوزه پرستاری وارد مباحث کارشناسی شوند و ساحت این حوزه آنقدر پایدار باشد که چنین اظهاراتی آن را به تلاطم نیندازد.وشاهد مسایلی ازجمله تحصن برخی ماماها مقابل وزارت بهداشت نباشیم.

نائب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی اظهار کرد: طرح جامع مامایی با استفاده  از متخصصین این امر، دست اندرکاران ،کارشناسان و صاحب نظران کلان نگر انجام می شود. 

به گفته وی این طرح به مطالبی از جمله کوریکولوم مامایی با بهره گیری از نظرات کمیته بین المللی مامایی (ICM)، سبک مهارت آموزی آنها ، ظرفیت های اشتغال و...می پردازد.

دکتر فاضل تأکید کرد: امروزه در مملکت ما با توجه به  سیاست های اجتماعی حاکمیت مبنی بر افزایش باروری به نظر می رسد باید ظرفیت های بیشتری برای مامایی نیز تعریف شود.

وی همچنین افزود: رویکرد شورای عالی نظام پزشکی در این باره حفظ شخصیت شغلی مامایی  و دیگر حرف پزشکی است که باید از آن مراقبت شود.

نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی همچنين گفت: از آنجا که ماماها کار بالینی انجام می دهند باید مورد احترام باشند و جزء طرح مشاغل سخت و زیان آور نیز قرار گیرند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.