پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس سازمان غذا و دارو: نسخه پزشکان الکترونیکی می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو: نسخه پزشکان الکترونیکی می‌شود
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی تا پایان سال به صورت پایلوت در دو استان اجرا می‌شود و ظرف چند سال در کل کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به نقل از باشگاه، رسول دیناروند در خصوص بدخطی پزشکان در نسخه‌نویسی که باعث اشتباهاتی در زمان تحویل دارو می‌شود، گفت: کار اساسی برای این مشکل الکترونیکی کردن نسخه‌ها است که این موضوع یک پروژه بزرگ است که باید با همکاری وزارت بهداشت، وزارت رفاه و دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اجرایی کردن این موضوع با همکاری ارگان‌های فوق در حال پیگیری است، افزود: تا پایان سال قرار است که نسخه‌نویسی الکترونیکی به صورت پایلوت در دو استان اجرا شود و به تدریج ظرف چند سال در کل کشور تمام نسخه‌ها به صورت الکترونیکی شوند.

دیناروند عنوان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی علاوه بر حذف اشتباه داروخانه‌ها در ارائه دارو به بیماران باعث صرفه‌جویی‌های زیادی در کشور می‌شود به طوری که با راه‌اندازی یک پروژه کنترل نسخه‌ها نیز انجام می‌شود، تداخل با دارو چک می‌شود و داروها مبتنی با راهنمایی‌های بالینی چک می‌شوند.

انتهای خبر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.