پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مشارکت فعال جامعه پزشکی در مراسم عزاداری ویژه محرم

معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی گفت :با توجه به استقبال خوبی که از مراسم عزاداری ویژه محرم صورت گرفته امیدواریم بتوانیم برای سالهای آینده فضای درخوری را خارج از سازمان نظام پزشکی فراهم کنیم تا فارغ از هر نوع نگاه سیاسی فعالیتهای مذهبی ماه محرم در حسینیه ای که به این منظور فراهم شده صورت گیرد.

دکتر عزت الله گل علیزاده معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار این سازمان در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم بیان داشت :امسال درخواست های متعددی از سوی جامعه پزشکی مطرح شد مبنی بر اینکه سازمان هیئتی را ویژه جامعه پزشکی برای حضور خود و خانواده های آنها راه اندازی کند که مورد موافقت رئیس کل سازمان نظام پزشکی قرار گرفت .

وی افزود :البته عموم مردم هم می توانند در این مراسم شرکت کنند و هزینه های مراسم عزاداری توسط خیرین که همکاران داخل سازمان و جامعه پزشکی شاغل در نظام پزشکی هستند و همچنین سایر پزشکان پرداخت می شود .

 

وی ادامه داد : استقبال از مراسم گسترده بوده و تعداد عزاداران حسینی هر روز بیشتر می شود لذا امیدواریم هیات امنایی برای استمرار این مراسم در سال های آتی شکل گرفته و مراسم عزاداری به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

 معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی با اشاره به فرمایش امام راحل که می فرمایند این محرم  و صفراست که اسلام را زنده نگه داشته است تصریح کرد :عزاداری برای ابا عبدالله الحسین امر مهمی برای شیعیان است و جامعه پزشکی هم در تمامی حوزه هایی که مربوط به امور معنوی باشد مشارکت فعالی خواهند داشت .

 

وی همچنین به سایر فعالیتهای جامعه پزشکی دردوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : هم اکنون نیز تفاهم نامه ای با سازمان بهزیستی داریم تا فعالیت جامعه پزشکی که به معلولین و افراد نیازمند اختصاص دارد بصورت قانونمند احصاء گردد .

 

به گفته وی پزشکان در تمامی امور خیریه همواره پیش قدم بوده اند و در مباحث مذهبی و قرآنی شاخص هستند و حتی قاری بین المللی و پزشک روحانی نیز در جامعه پزشکی داریم که به بیان مسائل مذهبی می پردازند .

 

گل علیزاده در پایان خاطرنشان کرد : معاونت پشتیبانی صرفا هماهنگ کننده مراسم عزاداری است و تجربه خوبی در کمتر از یک هفته کسب کرده ایم و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که از کار جامعه پزشکی به عنوان یک کار مقدس نام برده است و قدما نیز از پزشکان به عنوان حکیم یاد میکردند ؛ می توان گفت پزشکی با حکمت آمیخته است و باید در کنار آن به مسائل مذهبی نیز توجه شود.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.