جمعه، 10 فروردین 1403

مصوبات هجدمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی

هجدهمین جلسه شورای عالی مورخه 97/10/6 برگزار و مصوبات آن اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مصوبات هجدمین جلسه شورای عالی به شرح ذیل است:

* با توجه به عوارض و مشکلات مطروحه در خصوص لایحه اخیر پیشنهادی قانون تعزیرات و گزارش اقدامات انجام شده و لزوم پیگیری جدی جهت انجام اصلاحات مد نظر، مقرر گردید  در اسرع وقت نظریه کمیسیون های طرح ها  ولوایح و انتظامی  جهت پیگیری موضوع توسط سازمان و ارائه مستمر گزارش به شورای عالی اخذ گردد.

*با توجه به مشکلات متعدد در خصوص طرح تجاری سازی مطب ها (پیشنهاد شورای عالی استانها)  و اقدامات انجام شده جهت اصلاح آن مقرر گردید سازمان نسبت به پیگیری موضوع و ارائه گزارش به شورای عالی اقدام نماید.

*با توجه به ضرورت ادامه بررسی دقیق آئین نامه خزانه داری کل ارائه شده توسط کمیسیون برنامه و بودجه و تشکیلات مقرر گردید اصلاحات پیشنهادی اعمال و با کسب نظر اعضای محترم شورای عالی و نظام پزشکی های سراسر کشور تا تاریخ 20/10/97 ، موضوع مجدداً در جلسه آتی شورای عالی مطرح گردد.

*با توجه به ارائه گزارش کمیسیون دارو و تجهیزات پزشکی نظر به اینکه  ایجاد سامانه های تبادلات اطلاعات سلامت ( از جمله نسخه الکترونیک) (سامانه  نظارت بر تراکنش های داروئی) در آینده نزدیک  زمینه های مناسبی  برای نظارت بر زنجیره تامین دارو و افزایش کارائی نظام سلامت ایجاد خواهد کرد . و از طرف دیگر چنانچه جبران هزینه های  ناشی از اجرای این طرح ها

برای موسسات پزشکی از جمله داروخانه ها پیش بینی نگردد ، بیم آن می رود که آغاز و تداوم اجرای این طرح ها  با چالش جدی مواجه شود.

لذا مقرر گردیدسازمان با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود پیگیری لازم  به منظور تعیین تعرفه ارائه این خدمات به بیمه شدگان و همچنین جبران هزینه های تولید داده های مورد نیاز دولت و سازمان های بیمه گر توسط داروخانه ها ، قبل از اجرای این طرح ها را انجام دهد.

*نظر به گزارش کمیسیون دارو و تجهیزات پزشکی ، مقرر گردید با توجه به اینکه نقش داروساز از دارو محوری به بیمار محوری و نگاه سلامت محور و به سمت ارائه دهنده خدمات و اطلاعات در سیستم های مراقبت های بهداشتی اولیه تغییر یافته است . همپای اجرای طرح پزشک خانواده و بهره گیری از خدمات پزشکان ، ماماها ، و پرستاران جایگاه همکاران داروساز  هم تعریف و مورد توجه قرار گیرد.

 

برچسب ها : شورای عالی
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.