جمعه، 10 فروردین 1403

بیمارستان‌های خصوصی در آستانه ورشکستگی هستند

بیمارستان‌های خصوصی در آستانه ورشکستگی هستند
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت : بیمارستان‌های خصوصی بخش مهمی از درمان را برعهده داشته و اگر آنها را حذف کنیم ادامه درمان نشدنی است و این بیمارستان‌ها در آستانه ورشکستگی هستند که باید اقدامات مناسب صورت گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم بزرگداشت روز پزشک بیان کرد : جامعه پزشکی امروز ویژگی‌های خاصی دارد و در کنار بالندگی و تحول و موفقیت، تهدیدهایی برای آن وجود دارد که نقدها و تحلیل‌های گسترده در آن بی‌سابقه است.

وی افزود: همیشه پزشکی برای مردم مهم بوده، ولی امروز وضعیت استثنایی است و از یک طرف خدمات گسترده توسط پزشکان ارائه شده و از طرف دیگر، مسائل متفاوتی مطرح است.

وی با اشاره به این که کمتر از چهار دهه قبل، بعد از انقلاب اسلامی کار پیشرفت پزشکی آغاز شد ادامه داد : در زمان قبل از انقلاب تنها ۱۰ دانشکده پزشکی و ۷۰۰ نفر فارغ التحصیل داشتیم که نیمی پس از قبولی به خارج از کشور مهاجرت می‌کردند.

وی تصریح کرد : در زمان قبل از انقلاب ۵ هزار پزشک خارجی داشتیم و مشکلات فرهنگی در این زمینه وجود داشت و افراد برای مسائل ابتدایی به طور مثال؛ عمل بای پس قلب و پیوند کلیه باید به خارج از کشور عزیمت می‌کردند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به امکان جراحی‌های گسترده و پیشرفته در کشور پس از انقلاب اسلامی و گسترش آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۷ دانشکده پزشکی با ۴۵ هزار دانشجو و ۱۹ دانشکده داروسازی با ۹ هزار و ۸۱۹ دانشجو داریم و ۳۲ رشته تخصصی و ۲۷ رشته فوق تخصصی فعال است و امروز هیچ بیماری برای درمان نیاز به اعزام به خارج از کشور را ندارد، البته با توجه به کمیّت این مسئله، نگران کیفیت آن هستیم.

دکتر فاضل در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به اینکه پزشکان جوان تحت فشار هستند و تمام عمر آنها در طرح می‌گذرد، گفت:‌ با آنها همچون برده رفتار می‌شود و به نظرم انجام یکبار طرح کافی است.

وی بیان کرد : تمام عمر پزشکان در طرح بوده و حقوق به موقع به آنها نمی دهیم و در آن زمان نیز اجازه دایرکردن مطب به آنها داده نمی‌شود، این مسائل عادلانه نیست و یک بار طرح کافی بوده که توجه به این موضوعات ضرورت دارد.

 

به گفته وی باید هرچه زودتر فکری برای بیمارستان‌های بخش خصوصی شود چرا که در گذران روزانه خود دچار مشکل هستند و باید توجه داشت که بخش مهمی از درمان را بیمارستان های خصوصی برعهده داشته و اگر آنها را حذف کنیم ادامه درمان نشدنی است و این بیمارستان‌ها در آستانه ورشکستگی هستند که باید اقدامات مناسب صورت گیرد.

دکتر فاضل در مورد تعرفه‌های خدمات پزشکی اظهار کرد : تعرفه ها در کتاب ارزش گذاری نسبی قبلا آمده و در تجدید قبلی تغییراتی در آن رخ داد که منشأ اختلافات کلان شد و نوعی بی‌عدالتی را به همراه داشت که قول می‌دهیم ورژن جدید این کتاب را ترجمه کنیم که البته ترجمه آن دشوار، وسیع،‌حساس و علمی است.

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مورد مالیات پزشکان خاطرنشان کرد: رئیس اداره مالیاتی به سازمان نظام پزشکی دعوت شد و آنجا از آنها درخواست کردیم که مالیات‌ها منصفانه ، عادلانه و همچنین محترمانه باشد که مورد قبول واقع شد، ولی یک مصاحبه غیرحرفه‌ای و نادرست صورت گرفت که اشاره به فرار مالیاتی پزشکان داشت و از مردم درخواست شده بود که فرار مالیاتی پزشکان را اعلام کنند، ما از چنین قضیه‌ای تعجب کردیم و شکایت و پیگیری آن صورت گرفت که البته بزرگان مالیاتی عذرخواهی کردند و من هم از طرف آنها عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم مالیات‌ها به نحو مطلوب ارائه شود.

 

وی با بیان این که  جامعه پزشکی امروز مشکلات فراوانی دارد اظهارکرد: مسائل اقتصادی پیش رو نیز به آن دامن زده و باید تلاش کنیم همه با هم مسائل را به نحو مطلوب برطرف کنیم و مشکلات را کاهش دهیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.