پنجشنبه، 9 فروردین 1403

عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز: مجمع عمومی تبلوری از جامعه پزشکی کل کشور است /اظهار نظرهای غیرکارشناسی ممیزین دلیل نارضایتی جامعه پزشکی است

عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز:  مجمع عمومی تبلوری از جامعه پزشکی کل کشور است /اظهار نظرهای غیرکارشناسی ممیزین دلیل نارضایتی جامعه پزشکی است
تدین با اشاره به اینکه مجمع عمومی در برگیرنده نمایندگان اعضا جامعه پزشکی از شهرستان های مختلف است گفت :مجمع عمومی تبلوری از جامعه پزشکی کل کشور و وضعیت بهداشت و درمان در نقاط دور و نزدیک کشور است که می تواند نقش موثری در ارتقا وضعیت نظام سلامت و همفکری با ارکان سیاست گذار در عرصه بهداشت و درمان داشته باشد .

دکتر لاله تدین عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز  درگفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک دهه از فعالیت مجمع بعنوان رکن سازمان می گذرد  اظهار داشت :  تجارب بدست آمده در طول یک دهه ؛ توانسته هیئت رئیسه مجمع را به جایی برساند که در طول دوره گذشته نقش آفرین های موثری داشته باشد .

وی افزود :از دو سال قبل و با شروع فعالیت هیئت رئیسه مجمع ، با توجه به ضرورت ارتباط بیشتر با اعضاء مجمع  پیشنهاد کردیم که هیئت رئیسه مجمع به صورت فصلی در یک استان حضور پیدا کرده و با نمایندگان مجمع آن استان و چند استان هم جوار نشست داشته باشد که متاسفانه محقق نگردید .

وی ادامه داد : شخصا عقیده دارم که بسیاری از اعضا مجمع دارای پتانسیل های فکری بسیار بالایی بوده  و شایستگی حضور در ارکان مختلف را دارند ، اما بدلایلی داوطلب حضور نمی گردند و نباید از حضور ارزشمندشان بی بهره بمانیم .

 

وی با بیان اینکه  ضعف روابط بین بدنه نظام سلامت خلاء بزرگی  است که حوزه بهداشت و درمان از آن رنج می برد ، تصریح کرد :  همه دست اندرکاران حوزه سلامت افرادی خبره ، آگاه به مسائل و قوانین حاکم و صاحب تئوری های کارشناسی شده و ارزشمند هستند که به  مشکلات اشراف کامل دارند ، اما بدلیل ضعف روابط نتوانسته اند منجر به تغییرات اساسی در وضعیت موجود گردند .

تدین افزود :گواه محکم این امر طرح ها و برنامه های مختلفی است که بدون حضور فعال نمایندگان جوامع پزشکی تصویب و اجرا می گردد و در بهترین حالت یک نماینده جامعه پزشکی در مقابل ده رای نمایندگان دیگر حضور داشته و  شاید فقط برای عنوان این مطلب که نماینده سازمان نظام پزشکی هم حضور داشت .

 وی با اشاره به ارتباط بین ارکان مختلف سازمان که شامل هیئت رئیسه مجمع و هیئت رئیسه شورایعالی بازرسین است ، ادامه داد :برای این منظور  شورای عالی ارکان تشکیل یافت و با شروع خوبی که داشت  انتظار می رفت تا نوید بخش تحولی بزرگ در تاریخ فعالیت سازمان نظام پزشکی باشد اما متاسفانه روند تعیین شده خود را طی نکرد.

**** اظهار نظرهای سلیقه ای زمینه نارضایتی روز افزون جامعه پزشکی است

عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز با بیان اینکه اداره دارایی  در حق صنف قانونمند پزشکی که هر ساله پایبندتر از هر صنفی اقدام به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات می نماید ؛ اجحاف می کند خاطرنشان کرد : در اظهارنظرهای سلیقه ای و غیر کارشناسی ممیزین زمینه نارضایتی روزافزون جامعه پزشکی فراهم گردیده است .

وی با اشاره به اینکه با گذشت سال ها و پا گرفتن سازمان های مختلف و تدوین آئین نامه های فراتر از قانون بستر مشکلات زیادی برای جامعه پزشکی فراهم شده است اذعان داشت : برای رشته های تخصصی هیچ گونه نیازسنجی و مشورتی با نظام پزشکی صورت نمی گیرد ، مشکلاتی که چند سال پی در پی در آزمون دستیاری رخ داد همیشه زیر یک علامت سوال باقی ماند در حالی که همین مشکلات فراموش شده جامعه پزشکی را به خطر می اندازد و شاهد جایگاه فعلی جامعه پزشکی هستیم که به جای اینکه فارغ از هر دغدغه ای به بیمار خود بپردازد مجبور است بخش عمده ای از توانش را صرف پرداختن به مشکلات عدیده خود نماید .

 

تدین در بیان پاره ای از مشکلات جامعه پزشکی گفت :شهرداری در خصوص الزام به پرداخت عوارض شغلی ، برداشتن تابلو مطب پزشکان آن هم در شرایطی که هر صنفی تابلو سینمایی برای خودش برپا می کند ، عدم همکاری در دفع زباله های عفونی بیمارستانها و مطب ها و منوط کردن به پرداخت هزینه های هنگفت و ناحق بر جامعه پزشکی اجحاف می کند و یا در حوزه قضائی نیز تعدد مراجع رسیدگی به شکایات پزشکی از سال های گذشته زمینه ساز مشکل هم برای جامعه پزشکی و هم برای بیماران بود که نه تنها رفع نگردید بلکه مشکلات دیگر مانند موضوع حبس پزشکانتشدید گردید .

وی با بیان اینکه که در حال حاضر وضعیت جامعه پزشکی شبیه قرار گرفتن در گردابی شده  که نه تنها از مشکلات  خارج نمی شود بلکه به عمق میرویم  یاد آور شد :امیدواریم مجمع عمومی امسال با حضور با شکوه اعضای خود  بتواند دست نجاتگری باشد که جامعه پزشکی را از این گرداب بیرون بکشد و ای کاش همه حوزه های غیر پزشکی ، به این مهم توجه  می کردند و با تغییر در مسیر ذهن خود که متاسفانه زمینه ساز وضع قوانین سلیقه ای و لحظه ای و تنگ نظری ها و .... گردیده ؛سلامت جسمی و روانی ملت بزرگ ایران را به خطر نمی انداختند .

 

انتهای پیام / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.