جمعه، 10 فروردین 1403

دندانپزشکان مناطق محروم نیازمند حمایت هستند

دندانپزشکان مناطق محروم نیازمند حمایت هستند
عضو شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از این که تسهیلات رفاهی برای ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم برای دندانپزشکان در نظر گرفته نشده است گفت : حقوق و کارانه پایین انگیزه ارائه خدمت به بیماران را در این مناطق از بین می برد.


دکتر بهنام عباسیان عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی؛ با اشاره به افزایش تعداد فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی اظهار داشت: دندانپزشکانی که پس از فارغ التحصیلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دهان و دندان به مناطق محروم می‌روند با مشکلات عدیده‌ای از جمله نبود تجهیزات کافی برای ارائه خدمات به بیماران مواجه هستند.
 
وی با اشاره به این که دندانپزشکان مناطق محروم و دور افتاده از تسهیلات رفاهی کافی برای گذران زندگی خود برخوردار نیستند، افزود: این دندانپزشکان با تجهیزات کم در مراکز درمانی دولتی به ارائه خدمات می‌پردازند و پروانه برای تاسیس مطب خصوصی نیز به آن‌ها داده نمی‌شود و با یک شیفت کار نمی‌توانند امورات زندگی خود و خانواده شان را بگذرانند.
 
وی ادامه داد: دندانپزشکان برای ساماندهی نیازهای مردم به مناطق محروم فرستاده می‌شوند، اما هیچ زیرساخت و امکاناتی برای آن‌ها در نظرگرفته نمی‌شود و حتی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق تنها کشیدن دندان و طرح وارنیش فلوراید برای گروههای هدف در نظرگرفته شده است.
 
عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: میزان پوسیدگی دندان‌ها در مردم مناطق محروم بالاست و به درمان‌های تخصصی نیاز دارند، اما به دلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم دندانپزشکانی که به این مناطق فرستاده می‌شوند نمی‌توانند خدمات لازم را به بیماران ارائه دهند.
 
عباسیان عنوان کرد: در حق دندانپزشکانی که در مناطق محروم برای ارائه خدمات به مردم مشغول به فعالیت هستند، اجحاف شده است و در نظر گرفتن حقوق و کارانه کم انگیزه ارائه خدمت را در این قشر زحمتکش از بین می‌برد.
 
وی یادآور شد: دولت باید به منظور افزایش جاذبه ماندگاری دندانپزشکان در مناطق محروم تسهیلاتی را در نظر بگیرد ضمن آن که امکانات و تجهیزات کافی برای ارائه خدمات درمانی دهان و دندان به مردم نیازمند این مناطق هم مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)
 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.