جمعه، 10 فروردین 1403

انتخابات الکترونیک نیازمند سرشماری دقیق از جامعه پزشکی است

انتخابات الکترونیک نیازمند سرشماری دقیق از جامعه پزشکی است
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات الکترونیک موجب کاهش وقت و افزایش مشارکت پزشکان می شود گفت : برگزاری انتخابات الکترونیک نیازمند سرشماری دقیق از جامعه پزشکی وتایید صلاحیت حرفه ای آنها است.

فرزاد فرقان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک ابراز داشت : با توجه به این که به سمت جامعه مدرن حرکت می کنیم استفاده از ابزارهای الکترونیک برای انجام امور یک ضرورت محسوب می شود که می توان گفت جامعه پزشکی بیش از سایر گروهها به این ابزار دسترسی دارد.

وی افزود : بهتر است جامعه پزشکی سرآغاز برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک باشد تا سایر گروههای جامعه نیز از ابزارهای الکترونیک برای انجام امور خود ا ستفاده کنند.

وی با بیان این که برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک علاوه بر افزایش مشارکت جامعه پزشکی سبب کاهش وقت و انرژی می شود ادامه داد : برای این که انتخابات بصورت سالم و الکترونیک برگزار شود باید امنیت آن همه جانبه حفظ شود و لازمه این کار صدورکارت هوشمند برای پزشکان است.

فرقان تصریح کرد : باید زمینه سازی های لازم برای انجام انتخابات الکترونیک فراهم شود و طبق مصوبه شورای عالی نیز پزشکان برای کار در هر نقطه ای چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی  نیازمند تایید صلاحیت حرفه ای خود هستند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با ا شاره به این که برای افزایش امنیت در انتخابات نیازمند یک بازه زمانی طولانی هستیم گفت: برای این کار لازم است تا سازمان نظام پزشکی اقدام به صدور کارت هوشمند ، نام کاربری و رمز نماید تا هر پزشک یک هویت مشخص و تایید شده از سوی سازمان نظام پزشکی برای حضور در انتخابات داشته باشد.

وی با تاکید بر این که تمام پزشکان شاغل در هر دوبخش دولتی و خصوصی ملزم به پرداخت حق عضویت هستند ،اظهار داشت : برای حضور در انتخابات آن هم بصورت الکترونیک لازم است تا سرشماری دقیقی از جامعه پزشکی داشته باشیم و بدون داشتن اطلاعات آماری نمی توان یک انتخابات سالم و بدون نقص برگزار کرد.

فرقان با اشاره به این که صلاحیت حرفه ای هر پزشک فارغ التحصیل باید توسط نظام پزشکی تایید شود خاطرنشان کرد : تایید صلاحیت حرفه ای منوط به پرداخت حق عضویت است و نباید کسانی که سال ها از دادن حق عضویت خود امتناع کرده اند در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.