جمعه، 10 فروردین 1403

قداست جامعه پزشکی را هیچ کس نمیتواند بگیرد مگر خود جامعه پزشکی

قداست جامعه پزشکی را هیچ کس نمیتواند بگیرد مگر خود جامعه پزشکی
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ترکیب شورای عالی بیمه ناعادلانه است گفت :برای حفظ قداست پزشکی مصمم بوده و در هیچ عرصه ای کوتاه نخواهیم آمد

 

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گردهمایی مجمع عمومی روسای سازمان های نظام پزشکی سراسر کشور با اشاره به طرح تحول سلامت که در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد گفت : این طرح یک سری موفقیت ها و در مواردی نیز ناکامی هایی داشته که باید مهار شود.

وی با اشاره به اینکه حرمت شکنی پزشکی که طی یکی دو سال اخیر صورت گرفته به دو دلیل شامل ناآگاهی و در مواردی با غرض بوده افزود : گاهی از سوی کسانی حرمت شکنی اتفاق می افتد که بدشان نمی آید جامعه مقدس پزشکی را مخدوش نمایند که این موضوع جزئی از طلب ما است .

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه قداست جامعه پزشکی را هیچ کس نمی تواند بگیرد مگر خود جامعه پزشکی که از درون تهی شود تصریح کرد : اگر مستحکم باشیم به وظیفه خود عمل کرده ایم .

وی مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی را مهمترین مجمع پزشکی کشور دانست و اظهار کرد : اهمیت آن نیز به دلیل تشکیل این مجمع با اراده ملی و انتخابات است .

دکتر نوبخت افزود : طبق نتایج مطالعات ، آمارها نشان داده که جامعه پزشکی مورد وثوق مردم است و اگر کسی حسن نیت داشته به قداست حرفه فکر نموده  و دلش به حال بیمار و مردم بسوزد، بدون مشورت با سازمان نظام پزشکی نباید کاری در این عرصه انجام دهد .

وی گفت :  اجرای طرح تحول سلامت از جمله موضوعات مغفول در کشور بود که اجرای آن رضایت مردم را به همراه داشت چرا که مردم طاقت پرداخت هزینه های گران درمان را نداشتند که با ورود دولت و تامین اعتبار این طرح اجرایی شد .

وی با اشاره به این که این طرح به قیمت گرانی اجرایی شده است ، اظهار کرد : مقدار زیادی از پول خزانه ای که کلا ناتوان بود به این سمت سوق داده شد و درحالی که صندوق ها خالی بودند ، توقع ایجاد کردیم که باید پول پرداخت می شد درحالی که مطالبات داروخانه ها ، پزشکان ، آزمایشگاهها و غیره عقب افتاد و این برای ما گران تمام شد .

نوبخت تصریح کرد : 6 هزار و 200 میلیارد تومان پول کم آمد و لایحه ای برای اصلاح بودجه سال جاری به مجلس فرستاده شد که حسن استفاده را کرده و کار به جایی رسید که هفته قبل لایحه پیشنهادی دولت به تصویب رسید که یک بند آن مربوط به نظام سلامت بود و در کمیسیون بهداشت و درمان 8 هزار میلیارد تومان پول به بخش نظام سلامت تزریق شد .

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه سازمان نظام پزشکی جایگاه خاصی داشته و با دیدگاههای معنوی در خیلی از زمینه ها حرف آخر را میزد که در این عرصه ما نیز هم قسم شدیم تا به جای این که در رسانه ها از نقایص همکاران خود حرف زده و به کل جامعه پزشکی توهین نماییم ، افراد را دعوت کرده و با صحبت جدی مشکلات را حل کنیم .

وی با اشاره به این که ترکیب شورای عالی بیمه مربوط به 25 سال قبل و مطابق با شرایط آن زمان و ناعادلانه است گفت : با دخالت دولت تدبیر و امید و بیمه همگانی برای مردم باید این ترکیب تغییر نموده و برای رسیدن به تصمیمات منطقی ، انجمن ها و جامعه پزشکی باید در آن جا سهم داشته باشند .

وی حضور جامعه پزشکی در انتخابات سازمان نظام پزشکی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد : از جامعه پزشکی درخواست داریم که بهانه دست بهانه گیرها نداده و هر چه محکم تر در انتخابات سازمان نظام پزشکی شرکت نمایند .

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در حرفه خود ، متجاوز داریم و در هر گلستانی ، علف هرز و خار نیز دیده می شود تصریح کرد : این وضعیت باعث شده  افراد بی تجربه یا سوء استفاده گر در این عرصه دخالت نمایند که باید حرفه خود را پالایش و اصلاح نماییم .

وی با تاکید به این که ما برای حفظ قداست پزشکی مصمم هستیم و در هیچ عرصه ای کوتاه نخواهیم آمد افزود : ابتدای سال 95 در ملاقات با وزیر اقتصاد حساسیت موضوع مالیات جامعه پزشکی و استفاده از نظر سازمان نظام پزشکی را گفتم ولی مسئولین باید توجه نمایند که ما نمی خواهیم از پرداخت مالیات فرار کنیم ولی وضعیت حرفه را دانسته و می خواهیم مالیات عادلانه ای در نظر گرفته شود .

دکتر نوبخت در پایان با اشاره به این که توجه به نظام ارجاع از ارکان برنامه ششم است گفت : سعی کرده ایم در این برنامه حریم بخش خصوصی نیز حفظ شود ولی متاسفانه از نظر تبلیغی علیه بخش خصوصی ، سم پاشی می شود و جریاناتی هست که خلاف عرف بوده و قانون تجارت حاکم است ، ولی باید شان جامعه پزشکی حفظ شود که در این عرصه تابع قانون هستیم و  بخش خصوصی باید خودش را اصلاح نماید ./

انتهای پیام

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.