پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بیمارستان‌های وزارت بهداشت در معرض ورشکستگی قرار دارند

 بیمارستان‌های وزارت بهداشت در معرض ورشکستگی قرار دارند
رییس کل سازمان نظام پزشکی در جلسه مشترک مجلس با مسئولان وزارت بهداشت و تامین اجتماعی ؛ با اشاره به اینکه اسناد مشخصی در خصوص بدهی‌ بیمه‌ها به مراکز درمانی وجود دارد،گفت : میزان بدهی‌ها مشخص است و سازمان‌های بیمه‌گر باید بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی در جلسه مشترک مجلس با مسئولان وزارت بهداشت و تامین اجتماعی که به منظور بررسی بدهی بیمه ها به مراکز درمانی برگزار شد، با بیان اینکه بیمارستان‌های دانشگاهی در معرض ورشکستگی قرار دارند، افزود: برخی از این بیمارستان‌ها زیر ۱۰ میلیون تومان اعتبار در حساب‌های جاری خود دارند آیا با این میزان می‌توان یک بیمارستان را اداره کرد. همچنین قبل از اجرای طرح تحول سلامت بودجه وزارت بهداشت در سیزدهمین رده در مقایسه با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر قرار داشت و ما در این شرایط اقدام به اجرای طرح تحول کرده و پرداخت‌ها از جیب مردم کاهش پیدا کرد.

زالی با تاکید بر اینکه ۴۲ درصد از اعتبارات وزارت بهداشت برای پرداخت به کارکنان هزینه می‌شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی حتی از بودجه کارانه نیز برای پرداخت به کارکنان استفاده می‌شود بنابراین در این شرایط نباید روسای دانشگاه‌ها را به قانون‌ستیزی محکوم کرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه ارائه خدمت در مراکز درمانی تعطیل نشده است، گفت: این موضوع فقط در حد هشدار بوده و باید مکانیزم و ساز و کاری اندیشیده شود تا بتوان بدهی‌ها را به نوعی پرداخت کرد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.