جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم رونمايي از نخستين اوراق وقفي خبر داد: کاهش سن ابتلا به سرطان در کشور

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم رونمايي از نخستين اوراق وقفي خبر داد: کاهش سن ابتلا به سرطان در کشور
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه سن ابتلا به سرطان در کشور روبه کاهش است، گفت: هر سال ۹۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور شناسایی می‌شود

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اموربين الملل سازمان، علیرضا زالی رئیس كل سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم رونمایی از نخستین اوراق وقفی برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان اظهار داشت:‌ این برای اولین‌بار است که تبلوری از ایجاد وقف جمعی در کشور ایجاد شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: به دلیل تکثر حجم مشکلات در حوزه سلامت نیازمند مشارکت آحاد مردم هستیم که البته در این باره اوقاف پیش از این نیز اقداماتی را در حوزه وقف انجام داده بود.

وی با تأکید بر ضرورت وقف دسته جمعی و مشارکتی ابراز داشت:‌ در این باره کمیته فنی و کارشناسی تشکیل و پس از نیازسنجی محقق شد تا در مرحله نخست اوراق وقف در حوزه سلامت منتشر شود.

زالی با بیان اینکه سرطان یکی از بحث‌های اصلی در حوزه بهداشت و درمان است و یکی از سه علت اصلی مرگ در کشور است، افزود: برای افزایش سطح کمی زندگی نیازمند توجه به این مقوله هستیم.

وی با بیان اینکه در سال 90 هزار مورد جدید مبتلا به سرطان در کشور شناسایی می‌شود، ادامه داد: متأسفانه سن ابتلا به سرطان در کشور نسبت به نرم جهانی کاهش یافته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه سن سرطان پستان در بانوان حداقل یک دهه در کشور نسبت به سایر کشورها پایین‌تر است، افزود: کاستی‌ها و نقصان در سیستم‌های ارزیابی اولیه وجود دارد و همین مسئله باعث شده بیماران در مراحل پیشرفته‌‌تری قرار گیرند و بر همین اساس درمان آنها سخت‌تر و با هزینه‌های بیشتری همراه شود.

زالی بیان داشت: سرطان دستگاه گوارش از وفور بالاتری در کشور برخوردار است و درمان آن پیچیدگی خاصی دارد.

وی با تأکید براینکه باید توجه جدی به مقوله درمان بیماران سرطانی شود، گفت: برخی از بیماران سرطانی نان‌آور خانواده هستند و باید مشکلات آنها برای درمان بیماری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اوراق وقفی برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان گفت: حداقل نیازمند 5 هزار مرکز برای درمان سرطان هستیم که البته مرکز منطقه 3 در حال شکل‌گیری است ضمن آنکه محک نیز از محل امور خیریه فراهم شده است.

زالی در ادامه با اشاره به مرکز انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی (ره) که در سال 1338 برای درمان بیماران سرطانی ایجاد شده است، گفت: خوشبختانه بیمارستان تخصصی سرطان در منطقه ورودی و بخش مناسبی از تهران ایجاد می‌شود به طوری که در دالان ورودی شهر تهران است و شرایط طوری مهیا شده است که امکان توسعه آتی آن نیز وجود دارد و مرکز می‌تواند در آینده فعالیت داشته باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بیان داشت: این بیمارستان در بازه زمانی 3 ساله به شرط تأمین هزینه‌های آن با مشارکت عمومی مردم که صاحبان اصلی این پروژه هستند ساخته می‌شود.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.