جمعه، 10 فروردین 1403

قداست پزشکی باید حفظ شود

قداست پزشکی باید حفظ شود
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت : موهبت الهی شامل حال پزشکان شده که به این لباس ملبس شده اند و باید قداست این حرفه حفظ شده و دیگران هم به این حرفه ارزشمند، احترام بگذارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکترعلی نوبخت حقیقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در مراسم گرامیداشت روز پزشک اظهار کرد: موهبت الهی  شامل حال پزشکان شده که به این لباس ملبس شده اند و باید قداست این حرفه حفظ شده و دیگران هم به این حرفه ارزشمند، احترام بگذارند.

وی افزود: با تلاش‌ها و خدمات هزاران پزشک که به تربیت نیروی انسانی، آموزش و خدمات رسانی  به بیماران پرداختند، جایگاه پزشکی کشور بسیار والا است.

وی با بیان اینکه افراد بزرگی در حوزه پزشکی فعالیت دارند،تصریح کرد: جامعه پزشکی در طول دوران انقلاب اسلامی خدمات شایانی را اداشته است؛ برای مثال در طول ۸ سال دفاع مقدس، ۱۰۰ هزار عمل جراحی به صورت رایگان توسط جامعه پزشکی انجام شد.

 

به گفته نوبخت روز پزشک فقط محدود به یک روز خاص در طول سال نیست، بلکه هر روز، روز پزشک است و خوشبختانه در حوزه پزشکی، همیشه اتحاد خوبی بین جامعه پزشکی وجود داشته و امروز با توجه به شرایط دشوار کشور، این اتحاد ضروری است و باید با همکاری و همفکری، بار عظیم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر دوش بکشیم و تحریم‌ها را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن انتقاد از برخی برنامه‌های تلویزیونی گفت:  برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی با موضوع پزشکی حتما باید از نظرات وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی استفاده شود.

 

وی به موضوع تحریم ها اشاره و خاطرنشان کرد: در ظاهر عنوان می‌کنند که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نمی‌شود، اما واقعیت این است که وقتی نمی‌توان نقل و انتقال مالی انجام داد، در عمل تحریم هستیم؛ بنابراین با همکاری، اتحاد و همفکری در این زمینه نباید اجازه دهیم که مردم نگران شده و بیماران سرگردان شوند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.