جمعه، 10 فروردین 1403

لزوم توجه به وضعیت اقتصادی داروسازان

لزوم توجه به وضعیت اقتصادی داروسازان
رییس سازمان نظام پزشکی به لزوم توجه به اقتصاد داروسازان و جایگاه مناسب این افراد در حوزه سلامت اشاره کرد.

رییس سازمان نظام پزشکی به لزوم توجه به اقتصاد داروسازان و جایگاه مناسب این افراد در حوزه سلامت اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ در آیین افتتاحیه پانزدهمین  همایش داروسازان ایران زالی رییس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: ورود داروسازان به بخش درد در کلینیک های این تخصص کاری بسیار مثبت تلقی می شود و پیش از این چنین جایگاهی برای آنان وجود نداشت.

وی افزود: اکنون از حداقل ظرفیت این حرفه استفاده می شود در حالی که انجام وظایف متعددی برای داروسازان امکان پذیر است.

وی ادامه داد : باید به اقتصاد داروسازان توجه شود و این گروه جز آسیب پذیرترین قشرها در امر توجه به جایگاه و اقتصاد این مساله بودند

زالی با بیان اینکه باید به داروسازی جامع نگر توجه شود، یادآور شد: این امر به شکل عملیاتی در دولت در حال تدوین است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم داروسازی باید به عنوان مشاور ارشد در عرصه سلامت مطرح شود به ویژه آنکه داروسازان جز برترین ها و نخبگان کنکور بوده و و اگر اقدامی مناسب این شرایط ایجاد نشود ،حق نسل جوان فعال در این عرصه نیز  ضایع می شود

رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه رشته داروسازی جز سخت ترین رشته های دانشگاهی به شمار می رود،عنوان کرد: مشکلات داروسازی بسیار بوده و برخی نگاه های سنتی به این رشته وجود داشته که جایگاه اصلی آن را نادیده می گیرد و موجب آسیب به این علم می شود.

وی تصریح کرد : جامعه پزشکان جز با انضباط ترین گروه ها در پرداخت مالیات هستند که نشان از روحیه قانون مدارانه آنها بوده اما گاهی شرایطی برای این قشر ایجاد شده که نسبت به پرداخت مالیات انگیزه نندارند و این مساله جای تاسف دارد.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه  محدودیت هایی برای وجود برخی داروها در داروخانه ها وجود دارد،گفت: با نشت دارو و شرایط آن آشنا هستم اما باید شرایط را به گونه ای ترتیب داد تا تنوع بیشتری در داروخانه ها از لحاظ وجود دارو امکان پذیر باشد.

زالی در بخش دیگری از صحبت هایش بیان کرد: به دلیل توجه به حق فنی، از  اختلال رشد تعرفه ای غافل بوده که این امر موجب کاهش رشد تعرفه ها شده است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.