جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش تعرفه باید متناسب با ارزش کاری پزشک و هزینه های سرمایه گذاری باشد

افزایش تعرفه باید متناسب با ارزش کاری پزشک و هزینه های سرمایه گذاری  باشد
نایب رییس مجمع عمومی با اشاره به این که تعرفه های اعلامی متناسب با افزایش هزینه ها نبوده و به موقع نیز اعلام نشده است ، گفت : این امر نابسامانی در مقوله درمان ایجاد کرده و منجر به تصمیم گیری های خودسرانه پزشکان می شود.
 

نایب رییس مجمع پزشکی کشور با اشاره به این که تعرفه های اعلامی متناسب با افزایش هزینه ها نبوده و به موقع نیز اعلام نشده است ، گفت : این امر نابسامانی در مقوله درمان ایجاد کرده و منجر به تصمیم گیری های خودسرانه پزشکان می شود.

دکتر لاله تدین نایب رییس مجمع پزشکی کشور درگفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی  با اشاره به این که باید دو ویژگی در تعیین تعرفه ها لحاظ شود ، اظهار داشت : میزان افزایش تعرفه ها باید متناسب با هزینه های سرمایه گذاری ؛ ارزش کاری پزشک  و افزایش تعرفه سایر قسمت ها باشد که پزشکان هم مانند سایر مردم از آن تبعیت می کنند.

وی در بیان ویژگی دوم افزود : بیمه ها باید بتوانند پوشش مناسبی از تعرفه ها داشته باشند تا به تناسب افزایش تعرفه به مردم فشاری وارد نشود .

وی به اعتراض مسوولان سازمان نظام پزشکی به افزایش 10 درصدی تعرفه ها اشاره کرد و بیان داشت :عدم اعلام به موقع تعرفه ها و نامتناسب بودن آن با افزایش هزینه ها سبب می شود تا درصدی از جامعه پزشکی متناسب با افزایش هزینه ها تغییری را در تعرفه های خود لحاظ کنند.

به گفته تدین زمانی تصمیم متولیان امر قابل احترام است که در زمان خود و بر مبنای کار کارشناسی انجام شده توسط نمایندگان جامعه پزشکی صورت گرفته باشد.

نایب رییس مجمع پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که اگر قرار بود نظرات کارشناسانه وزارت بهداشت و نظام پزشکی در تعیین تعرفه ها لحاظ نشود چرا از کارشناسان قیمت تمام شده خدمات را درخواست کردند اظهار کرد : به این نتیجه رسیدیم که همدلی از هم زبانی بهتر است و با این روش ها بار مالی مردم کمتر نمی شود زیرا در کشور ما پوشش بیمه ای مناسبی وجود ندارد.

تدین یادآور شد : تجمیع بیمه ها ، تامین منابع بیمه ای برای پوشش مناسب خدمات درمانی و داشتن کد شناسه به این منظور که هر منبع برای کدام خدمت اختصاص داده شده است می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.