پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رییس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز داروساز پیام صادر کرد

رییس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز داروساز پیام صادر کرد
دکتر زالی در پیام خود آورده است: نقش واقعی داروساز تبیین و جایگاه آن مورد توجه قرار گیرد. مسئولان مشکلات پیچیده این قشر را با عزم بلند ملی رقع نمایند

 

به گزارش روابط عمومی  دکتر علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز داروساز پیام صادر کرد

پنجم شهریور ماه زادروز حکیم فرزانه محمدبن زکریای رازی یادآور مجد ، عظمت و مرجعیت علمی ایرانیان برای حضور موثر در عرصه های علمی و فناوری جهان است که به حق روز داروسازی نام گرفته وفرصتی است برای تجلیل از یکی از حلقه های مهم چرخه سلامت یعنی داروسازان.

با همت بلند داروسازان کشور و با دانش برخاسته از بینش متعالی آنان برمرزهای دانش حرکت می کنیم و در پی همین تلاش خستگی ناپذیر جایگاه داروسازی در بین کشورهای همسایه جایگاه ممتازی است. امروزه با حضور بالغ بر بیست هزار داروساز در کشور به عنوان ارائه دهندگان خدمات مشاوره در حوزه سلامت اعم از سرپایی و بالین که می تواند موجبات مصرف منطقی و دقیق دارو و صرفه جویی های فراوان ارزی و کمک به اقتصاد را در پی داشته باشد باید به داروخانه و داروساز و نقش آن در عرصه ارائه خدمت نگاه نوینی داشته باشیم؛

وضعیت فعلی داروسازها و گردش مالی داروخانه ها در کشور وضعیت مناسبی ندارد و قراردادهای تحمیلی و یکسویه و عدم تعیین دقیق و متناسب با ارائه خدمات تعرفه ی حق فنی و دغدغه های فزاینده مالیاتی اسباب نگرانی داروسازان کشور را فراهم آورده است. به طور اکید از مسئولین ارشد اجرایی کشور درخواست می گردد نقش واقعی  داروساز را تبیین نموده وآن را مورد توجه قرار دهند و مشکلات غامض و پیچیده ای که موجب کدورت خاطر این قشر فرهیخته شده است را با عزم بلند ملی و همکاری فرابخشی حل نمایند.

با احترام به تمامی زحمتکشان عرصه ی سلامت و خدمتگزاران به مردم ضمن تبریک روز داروساز به همه همکاران خدوم و پرتلاش این رشته از همراهی و مساعی ارزشمندشان در پیشبرد اهداف نظام سلامت سپاسگزاری نموده و آرزوی توفیق و سربلندی از درگاه خداوند منان خواستارم.

دکترعلیرضا زالی

رییس کل

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.