پنجشنبه، 9 فروردین 1403

قتل پزشک اردبیلی با انگیزه انتقام‌جویی نبوده است/دستگاه قضایی با حساسیت ویژه موضوع را دنبال می‌کند

قتل پزشک اردبیلی با انگیزه انتقام‌جویی نبوده است/دستگاه قضایی با حساسیت ویژه موضوع را دنبال می‌کند
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: همه مسئولان و تلاشگران این عرصه از امنیتی و انتظامی گرفته تا قضایی و سیاسی بر این باورند که پرونده باید با حفظ شئونات جامعه پزشکی و درک عمیق از شرایط حساس به انجام برسد که جا دارد از همکاری‌ها و همراهی‌های جامعه پزشکی استان در این چند روز در همدردی با خانواده مرحوم پیرزاده قدردانی کنیم.

علیرضا زالی در حاشیه مراسم سومین روز درگذشت مرحوم دکتر اصغر پیرزاده پزشک اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: دلیل حضور بنده در اردبیل قرار گرفتن در جریان روند بررسی و پیگیری پرونده قتل پزشک محجوب و مردمی بوده که از امروز فرصتی پیش آمد تا با رئیس کل دادگستری استان، معاون سیاسی و امنیتی، مسئولان امنیتی و اطلاعاتی استان با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس نظام پزشکی اردبیل دیدارهایی را داشته باشیم که همه بر سرعت رسیدگی به پرونده و اطلاع‌رسانی شفاف در این زمینه تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: با مدیریت خوب رئیس کل دادگستری استان زبده‌ترین قضات برای بررسی پرونده انتخاب شدند که در مدت زمان کوتاهی با هماهنگی دادگستری و مسئولان انتظامی و امنیتی پیگیری‌ها آغاز شده و پرونده با سرعت خوبی در حال پیگیری بوده و پیشرفت خوبی نیز تاکنون به دست آمده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: همه مسئولان و تلاشگران این عرصه از امنیتی و انتظامی گرفته تا قضایی و سیاسی بر این باورند که پرونده باید با حفظ شئونات جامعه پزشکی و درک عمیق از شرایط حساس به انجام برسد که جا دارد از همکاری‌ها و همراهی‌های جامعه پزشکی استان در این چند روز در همدردی با خانواده مرحوم پیرزاده قدردانی کنیم.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مراسم خوبی را امروز در مسجد نواب صفوی شاهد بودیم که حضور باشکوه مردم نشان از تکریم جایگاه پزشکی و حساسیت وظیفه خطیر پزشکان بوده که قطعاً در پیگیری‌های بیشتر مؤثر و مفید است.

وی بیان کرد: مسئولان این استان با فهم عمیق، همه‌جانبه و درک شرایط مهم در رسیدگی به این پرونده سعی دارند تا سیر منطقی و حرفه‌ای را طی کنند اما آنچه تاکنون به عنوان ابعاد قطعی این پرونده مشخص و معلوم است اینکه علت قتل دلخراش و جانگداز این پزشک خدوم و صدیق اردبیل ارتباط بین پزشک و بیمار نبوده و اینکه مریض با انگیزه انتقام‌جویی پزشک خود را از پا درآورد، صحت ندارد.

زالی اضافه کرد: با روشن شدن این واقعیت که قاتل و ضارب قصد انتقام‌جویی از پزشک را نداشته ابعاد بیشتری از این پرونده در حال رسیدگی و بیان عمومی است که قطعاً با تحلیل‌ها و اقدامات فنی، قضایی و تخصصی این روند یک وضعیت مناسب و مطلوب‌تری را به همراه دارد.

وی عزم جدی مسئولان با درک حساسیت جامعه پزشکی را در رسیدگی به این پرونده با تشریک مساعی یادآور شد و ادامه داد: فصل مشترکی که در این قضیه وجود دارد، این است که همه مسئولان نسبت به جایگاه جامعه پزشکی استان با دید محترمانه و تکریم‌آمیز می‌نگرند.

زالی در ادامه گفت: امروز همه مسئولان دادگستری، انتظامی، سیاسی، امنیتی و اجرایی استان با وقوف کامل به جایگاه خطیر و با ارزش جامعه پزشکی استان و با درک حساسیت این جامعه مسئله را پیگیری می‌کنند و باور قطعی بر این است که همه به امنیت شغلی جامعه پزشکی حساس بوده و در تأمین آن تلاش می‌کنند.

وی افزود: رئیس دادگستری با انتخاب تیم فنی و زبده خود به جد و با احساس مسئولیت پیگیر این پرونده است و بنده جا دارم از این جا از حسن تدبیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس نظام پزشکی اردبیل که فردی دلسوز و با تجربه در این عرصه است و از همراهی‌ها و همدلی‌های اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی استان و شورای هماهنگی استان در ابراز همدردی با خانواده این پزشک والامقام قدردانی کنم.

امنیت شغلی جامعه پزشکی به مخاطره نیفتاده است

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار امیدواری کرد به صورت منطقی و در یک پروسه درست و شفاف این پرونده سیر طبیعی و قانونی خود را در همه مراحل رسیدگی طی کرده و مسئولان انتظامی و قضایی نیز قول دادند تا با اطمینان‌ خاطری واقعی و با جدیت تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری کنند.

زالی حساسیت جامعه پزشکی را در وقوع چنین حوادثی یادآور شد و گفت: همه ما به امنیت شغلی پزشکان حساس هستیم و دغدغه‌ای که در این زمینه وجود دارد به خاطر شرایط خاص کار پزشکان است که سبب شده حتی شبانه‌روز پزشکان ما در امر طبابت مشغول باشند و به انجام وظیفه بپردازند.

وی افزود: شغل پزشکی از پر آسیب‌ترین مشاغلی است که دارای امنیت اجتماعی خاصی است که حوادث تلخ گذشته خاطر پزشکان را آزرده کرده که جا دارد همه در تأمین امنیت شغلی پزشکان تلاش بیشتری را انجام داده و در این برهه حساس نیز این تأمین امنیت فراهم آید.

  همه تلاش‌ها بر این است تا حتی در سطح کلان کشوری این امنیت به شکل کامل تأمین شود، تصریح کرد: بنده بار دیگر اعلام می‌کنم که حادثه اخیر با انگیزه انتقام‌جویانه یک بیمار و یا همراه بیمار با پزشک نبوده بلکه موضوع قضیه‌ای متفاوت است که به زودی ابعاد آن مشخص می‌شود
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.