جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ : هنوز در بخش سرپایی و غیردولتی وضعیت مطلوبی نداریم

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ :   هنوز در بخش سرپایی و غیردولتی وضعیت مطلوبی نداریم
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در افتتاحیه دوازدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی با اشاره به برگزاری این همایش اظهار کرد : این همایش در راستای وظایف سازمان نظام پزشکی با هدف ارتقای کیفیت وروزآمدی همکاران پزشک برگزار می شود که امیدواریم این همدلی منجر به حل مشکلات جامعه پزشکی شود.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر علی اصغر پیوندی اظهار کرد: سال 1393 بارقه های امید شکل گرفت و در شروع با ابلاغ سیاستهای کلی نظام سلات از سوی مقام معظم رهبری مواجه بودیم که با پشتکار وزیر بهداشت و همدلی جامعه پزشکی، منجر به شروع طرح تحول سلامت شد .

وی با بیان اینکه نظام پزشکی تهران بزرگ به عنوان بزرگترین نظام پزشکی کشور ، 35 هزار عضو در رشته ها  و قسمت های مختلف دارد تصریح کرد: پزشکان عمومی رکن اصلی نظام سلامت هستند که بار اصلی نظام سلامت را بر عهده دارند و از نظر ارزش خدمات و اعتبار پزشکان عمومی، نباید تفاوت چندانی بین پزشکان عمومی و تخصص باشد .

پیوندی با تاکید به اینکه نظام سلامت باید با معضلات موجود با محوریت نظام پزشکی به افق های آینده اندیشیده و پیشگیری را مقدم بر درمان بداند که خوشبختانه این مسیر شروع شده است ولی باید در ساماندهی تقاضا برای ارائه خدمت ، اصلاحات عمیقی اتفاق افتاده و گاید لاین ها تعریف شوند.

وی با اشاره به اینکه پزشکان عمومی این شایستگی را دارند که نقش محوری نظام سلامت را داشته باشند ادامه داد: هر چند طرح تحول نظام سلامت یک سال است که اجرا و مشکلات عمده ای از مراکز دانشگاهی و بیمارستانها برطرف نموده ولی در هنوز در بخش سرپایی و غیردولتی وضعیت مطلوبی نداریم .

پیوندی گفت : منابع باید ساماندهی شوند و در صورت بی توجهی به این عرصه در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پزشک عمومی باید در پایش سلامت نقش اول را داشته باشد و از این مسیر به متخصصین و فوق تخصص ها ارجاع د اده شود افزود : تعداد پزشکان عمومی زیاد بوده و همه دوست دارند که به عرصه تخصص و فوق تخصص ورود یابند که ممکن نیست بلکه باید معادله را به گونه دیگر حل نماییم .

رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ با تاکید به اینکه خدشه دار شدن رابطه پزشک و بیمار در مرحله اول به بیمار اسیب می رساند اظهار کرد : امیدواریم اعتراض های منطقی باعث شود که جهت دهی بهتری برای برنامه های صدا و سیما ایجاد شود .

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون به دلایل ناشناخته و شناخته ،نظام پزشکی تهران هویت و جایگاه خود را نیافته و همکاران ما تحت لوای سازمان مرکزی بوده اند خاطرنشان کرد : در دوره جدید هویت نظام پزشکی تهران مانند دیگر نظام پزشکی ها با هدف ارائه خدمت بهتر به همکاران پزشک احیا شد .

انتهاي پيام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.