چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ خبر داد: اختلاف میان دست اندرکاران حوزه سلامت در افزایش تعرفه های پزشکی/ دست دولت و مسئولین در جیب پزشکان

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ خبر داد: اختلاف میان دست اندرکاران حوزه سلامت در افزایش تعرفه های پزشکی/ دست دولت و مسئولین در جیب پزشکان
عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با ابراز تاسف نسبت به اینکه با ورود به سال جدید هنوز بودجه سلامت بسته نشده و تعرفه خدمات پزشکی همچنان بلاتکلیف است، اظهار داشت: در این میان بین دست اندرکاران نظام سلامت چون وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و وزارت رفاه برای افزایش تعرفه های پزشکی اختلاف وجود دارد.

دکتر محمد مهدی قیامت عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی با انتقاد از قول وزارت رفاه، وزارت بهداشت، دست اندرکاران و مدیران حوزه سلامت مبنی بر تعیین تعرفه ها پیش از آغاز سال جدید گفت: این در حالی است که تعرفه همه صنوف، دولت، کارمندان، کارگران و غیره از سال گذشته توسط مجلس، دولت و یا کارفرمایان مربوطه مشخص می شود.

وی با پرسشی مبنی بر اینکه مگر پزشکان در این کشور زندگی نمی کنند؟ خاطرنشان کرد: وقتی تعرفه همه صنوف افزایش یافته چرا پزشک نباید شامل این افزایش  تعرفه باشد؟ آیا درآمد پزشک از ماوراء باید تامین شود؟

 

*سال 95 سال بی پولی برای دولت و وزارت بهداشت است

رئیس انجمن بیهوشی ایران با تاکید بر اینکه سال جاری سال بی پولی برای دولت و وزارت بهداشت است، ابراز داشت: آمار بدهی بیمه ها موجود است و متاسفانه نه تنها سال گذشته به خوبی عمل نکردند بلکه در مقابل طرح سلامت مقاومت بسیاری را از خود نشان دادند.

وی با گلایه از اینکه در همه جا قانون حرف اول را می زند، ابراز داشت: اما در ایران پول حرف اول را می زند چرا که در حال حاضر مبالغ هنگفتی نزد بیمه ها است اما قانون را اجرا نمی کنند و باید گفت کارشکنی اصلی توسط بیمه ها در اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفته است.

رئیس بیمارستان ایرانمهر بزرگترین مشکل حوزه سلامت را عدم تجمیع بیمه ها و عدم شفاف سازی سازمان تامین اجتماعی به عنوان پر درآمدترین بیمه در کشور عنوان کرد و افزود: هر بیمه ای شاخص هایی را با شرایط مختلف برای خود تعریف می کند که موجب می شود برخی بیمه ها پرداخت های خود را انجام نداده و بیمارستان ها بالاجبار قراردادهای خود را فسخ کنند.

 

* دست دولت و مسئولین در جیب پزشکان است

 وی ادامه داد: متاسفانه  متضرر اصلی در این میان بیماران خواهند بود که در نهایت باید جور این نافرمانی، عدم یکپارچگی بیمه ها و ناتوانی در اجرای قانون را بر دوش کشند.

قیامت خاطرنشان کرد: با آغاز طرح تحول، علی رغم تهاجم و جوسازی علیه جامعه پزشکی به خصوص در سال گذشته، با آن که درآمدشان به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافت، اما شاهد همکاری فوق العاده آن ها حتی در دادگاه ها بودیم.

وی با انتقاد نسبت به اینکه هر سال پرداخت از جیب بیماران در حال افزایش است، ابراز داشت: متاسفانه دست دولت و مسئولین در جیب پزشکان است و مقدار زیادی از هزینه ها نیز توسط بیمار پرداخت می شود. همیشه این ناسازگاری، لجبازی و منیت هایی که در گروه های مختلف وجود دارد، موجب می شود این مشکلات مرتفع نشود.

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)        

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.