جمعه، 10 فروردین 1403

وزیر بهداشت: متخلف را به دست قانون بسپاریم، اما آبرویش را نبریم

 وزیر بهداشت: متخلف را به دست قانون بسپاریم، اما آبرویش را نبریم
وزیر بهداشت با اشاره به ماجرای انتشار فیش‌های حقوقی در حوزه سلامت، گفت: اعلام کرده‌ام اگر کسی تخلف یا حرام‌خواری کرده باید او را به دست قانون بسپاریم، اما کاری نکنیم که آبرو و حیثیت کسی دچار مشکل شود.

وزیر بهداشت با اشاره به ماجرای انتشار فیش‌های حقوقی در حوزه سلامت، گفت: اعلام کرده‌ام اگر کسی تخلف یا حرام‌خواری کرده باید او را به دست قانون بسپاریم، اما کاری نکنیم که آبرو و حیثیت کسی دچار مشکل شود.

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با بیان اینکه این آخرین جلسه‌ای است که در دولت یازدهم در روز خبرنگار با شما دارم، گفت: معتقدم اگر رسانه‌ها در کنار طرح تحول سلامت نبودند، در اجرای آن تا این حد توفیق نداشتیم. باید توجه کرد که دولت یازدهم اقدامات زیادی انجام داده است، اما در برخی از بخش‌ها به دلیل عدم توجه رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی لازم در مورد آنها وجود نداشته است. من بابت توجه رسانه‌ها به طرح تحول سلامت تشکر می‌کنم.

وی افزود: باید بدانیم که انقلاب اسلامی ایران با هزینه‌های زیاد و برکات بسیاری مستقر شد. این در حالی است که زمانی که ما دوران دانشجویی را می‌گذراندیم، امکان حرف زدن وجود نداشت و شاید می‌توانستیم با هزار مخاطره شب‌نامه‌ای پخش کنیم. بنابراین اکنون باید فرصت استفاده از رسانه‌های مکتوب و مجازی و قلم‌فرسایی را غنیمت بدانیم و به عهدی که شهدا با خدا بستند و کسانی که هنوز هم آن را پیش می‌برند، وفادار باشیم که این کار راهی جز اخلاص و ایثار ندارد.

وزیر بهداشت با اشاره به بحث انتشار فیش‌های حقوقی کارکنان نظام سلامت، ضمن تشکر از عملکرد خوب رسانه‌ها در این زمینه، گفت: مردم باورشان نمی‌شود که حقوق یک پزشک حدود 2 میلیون تومان باشد. بنابراین درخواستم این است که روی این موضوع بیشتر کار کنیم. در عین حال باید توجه کرد که بخشی از حقوق پزشکان از جایی است که برای ما درآمدزایی می‌کنند و به ازای کارشان درصدی از آن درآمد را دریافت می‌کنند.  باید توجه کرد که وزارت بهداشت از این مسیر ٢٦ هزار میلیارد درآمد اختصاصی دارد.

هاشمی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم دسترسی که به برکت طرح تحول نظام سلامت در نقاط دوردست ایجاد شده، دچار آسیب شود، ادامه داد: در عین حال باید بدانیم که به عنوان مثال تعداد جراحان ما در حوزه‌های مختلف کافی نیست، که اگر بود حق‌العلاج میان‌شان توزیع می‌شد. بنابراین این موضوع را دستاویز قرار ندهیم.

وی تاکید کرد: در ماجرای فیش‌های حقوقی به انجام رفتارهای اخلاقی تاکید کردم، اما وقتی دیدم فیش حقوقی همکاری را در ارومیه دست به دست می‌چرخانند، اعلام کردم اگر کسی تخلف یا حرام‌خواری کرده باید او را به دست قانون بسپاریم، اما کاری نکنیم که آبرو و حیثیت کسی دچار مشکل شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه‌های ما بدون هیچ حاشیه‌ای تا پایان دولت به حوزه سلامت منحصر خواهد شد،  خطاب به اصحاب رسانه افزود: امیدوارم شما نیز در این مسیر همراهی کنید، اما نه اینکه مشکلات و عیوب را نگویید. انتظار این نیست که اشکال یا خبری را نگویید اما گفتن مشکلات به شرط تعامل و همکاری باشد و وزارت بهداشت را در جریان قرار دهید. بسیاری از اخبار وجود دارد که ممکن است واقعیت‌شان طور دیگری باشد. بنابراین شما خبر را همراه با توضیح وزارت بهداشت منتشر کنید. چراکه در غیراینصورت ممکن است شایعه در ذهن خوانندگان بنشیند.

هاشمی تاکید کرد: بنابراین توقع نداریم از حقوق مردم چشم‌پوشی کنیم. من معتقدم نیستم که مدح و ثنای صرف به نفع نظام و کشور است. ما باید هم نکات مثبت را اعلام کنیم تا افراد تشویق شوند و هم اشکالات را بگوییم تا آنها را اصلاح کنند.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.