پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تعرفه خدمات پزشکی با توجه به تورم موجود باید دو برابر شود

تعرفه خدمات پزشکی با توجه به تورم موجود باید دو برابر شود
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که جامعه پزشکی همواره در تمامی زمینه ها ایثارگری کرده است ،گفت: باید تعرفه هر نوع خدمت از سوی ارائه دهندگان مراکز درمانی حداقل دو برابر تعرفه های موجود باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر حسین قشلاقی عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که طی دو سال گذشته متوسط افزایش تعرفه جامعه پزشکی 15 درصد بیشتر نبوده است ، بیان کرد: اگر پایه این دو سال گذشته را که با تعرفه واقعی فاصله قابل توجه داشت ، مبنا قرار دهیم امروز باید تعرفه هر نوع خدمت از سوی ارائه دهندگان را دوبرابر کنیم تا جامعه پزشکی بتواند متناسب با تورم موجود به فعالیت بپردازد.

وی افزود: حق جامعه پزشکی این است که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و تورم موجود تعرفه خدمات پزشکی افزایش دو برابری داشته باشد و اصلاح اساسی در وضعیت تعرفه ها انجام شود.

وی با اشاره به این که هزینه لوازم مصرفی در مطب ها و مراکز درمانی افزایش قابل توجهی داشته است ، ادامه داد: جامعه پزشکی همواره شرایط سخت را تحمل کرده و با ایثارگری در تمامی شرایط همراه مردم بوده است اما هنوز هیچ اقدامی در خصوص واقعی کردن تعرفه خدمات پزشکی از سوی مسئولان انجام نشده است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از این که هزینه هتل ها در  ازای ارائه خدمت به مراجعان خود بسیار هنگفت است تصریح کرد: این در حالی است که برای هر یک تخت در هتل نصف نیروی انسانی لازم است اما در بیمارستان ها برای ارائه خدمت به هر تخت سه یا چهار نیروی انسانی لازم داریم ولی در عمل هزینه هتلینگ بیمارستان ها از هتل ها بسیار پایین تر است و هر جا که کم می آوریم از هزینه های خدمات پزشکی می کاهیم که عادلانه نیست.

قشلاقی با بیان این که اگر تعرفه های خدمات پزشکی عادلانه تعیین نشود ورشکستگی مراکز درمانی را به دنبال خواهد داشت ، خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش 15 درصدی تعرفه ها از سوی شورای عالی بیمه منصفانه نبوده و بسیار نگران کننده است زیرا اگر تعرفه ها همچنان با مقدار واقعی خود فاصله داشته باشد بسیاری از پزشکان به انجام کارهای دیگر روی آورده یا میزان مهاجرت آنها بیشتر می شود.

انتهای پیام

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.