پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت خواستار شد: مشارکت پژوهشگران در تولید شواهد برای ارزیابی و تصمیم سازی های سلامت

رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت با بیان اینکه ماموریت های کلی موسسه ملی تحقیقات سلام، تولید شواهد علمی برای تصمیم سازی های سلامت کشور است، گفت: به استناد دسترسی اطلاعات (مصوبه بهمن ماه 1387) و در جهت مشارکت پژوهشگران در تولید شواهد برای ارزیابی و تصمیم سازی های سلامت، پرسشنامه و داده های این مطالعه در صفحه خانگی موسسه در دسترس قرار داده می شود.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، دکتر سید رضا مجد زاده  رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت، اظهار داشت: "شاخص های چندگانه سلامت و جمعیت" با همکاری معاونت بهداشت و مرکز آمار ایران در آبان  1389 اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در این مطالعه شاخص های سلامت در کنار شاخص جمعیتی و اجتماعی در سطح استانی و کشوری تولید شده است، افزود: بسیاری از شاخص های رفاهی، اقتصادی-اجتماعی، باروری، پوشش خدمات سلامت کودکان و مادران، مرگ و میر کودکان، میزان دانش مردم در زمینه بیماری های مهم از جمله ایدز و ... تعیین و در بر گیرنده اطلاعات  35 هزار خانوار از سطح کشور است.

به گفته مجدزاده این مطالعه با فواصل زمانی 5 ساله اجرا خواهد شد که متعاقبا نیز داده های سال 1394 آن نیز در اختیار قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی، دانشجویان و همکاران محترم می توانند داده های کامل مورد نیاز خود را با ارسال پروپوزال تحقیقاتی و عقد تفاهم نامه از موسسه دریافت کنند، ابراز داشت: کلیه مستندات مورد نیاز (نمونه داده های مذکور، پرسشنامه ها و همچنین فرمت پیشنهاد طرح تحقیقاتی) در سایت موسسه به آدرس در قسمت " طرح های ملی مطالعه شاخص های چندگانه سلامت و جمعیت 1389" قابل دسترس است.

در پایان گفت: پیشتر نیز داده های مطالعه "بهره مندی از خدمات سلامت سال 1393" در سایت موسسه بارگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.