پنجشنبه، 30 فروردین 1403

تعرفه خدمات داروسازان در کتاب ارزش های نسبی واقعی دیده نشده است

تعرفه خدمات داروسازان در کتاب ارزش های نسبی واقعی دیده نشده است
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه ضریب تعرفه خدمات دارویی یک دهم k پزشک عمومی تعیین شده است؛ گفت : با توجه به خدماتی که داروسازان در چرخه درمانی به بیماران ارائه می دهند تعیین 2 هزار تومان به عنوان حق فنی بسیار ناچیز و در شان داروسازان نیست.

دکتر بابک مصباحی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی در خصوص اظهار نظر دیوان عدالت اداری در خصوص غیرقانونی بودن دریافت حق فنی از سوی داروخانه ها اظهار دا شت : ورود دیوان عدالت اداری به این مساله غیرکارشناسانه است در حالی که متولی این امر وزارت بهداشت و  درمان بوده و در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت نیز تعرفه خدمات د ارویی مشخص و مورد تایید قرار گرفته است .

وی با گلایه از اینکه تعرفه حق فنی در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات واقعی دیده نشده ؛ تصریح کرد : جامعه داروسازی نسبت به این تعرفه معترض است زیرا ارزش خدمات داروسازان بسیار بیشتر از این مبلغ است  و داروساز یکی از حلقه های اصلی درمان بیماران محسوب می شود.

مصباحی اذعان داشت : بسیاری از خدمات داروسازان دور از چشم بیماران به آنها ارائه می شود  اما عموم مردم فقط مشاوره دارویی داروساز را در داروخانه ها مشاهده می کنند و خدمات آنها برای مردم تشریح نشده است.

وی با تاکید براینکه تعرفه خدمات د ارویی حقی است که درکتاب ارزش گذاری نسبی خدمات نیز برای داروسازان در نظر گرفته شده است ، افزود: تعرفه خدمات دارویی در سیستم بهداشت و درمان تمامی کشورهای دنیا ثبت شده و نظام سلامت ما هم از این امر مستثنی نیست لذا ورود به این مبحث از سوی ارگانهای غیر ذیصلاح کاری بیهوده است که جزتکدر خاطر داروسازان و  بدبین کردن اذهان عمومی نسبت به این قشر ثمره ای نخواهد داشت .

انتهای پیام / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.