پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اعتراض اعضاء هیأت مدیره نظام پزشکی اردبیل به متصدیان رسانه‌های ملی و عمومی

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی اردبیل آمده است.

احتراماً ضمن سپاس از تلاش دست‌اندرکاران پیگیری موضوعات در ارتباط با سلامت و همچنین نظر واقع‌بینانه ریاست محترم قوه‌قضائیه و صدور بخشنامه برای قضات در خصوص ماده 616 قانون مجازات اسلامی در ارتباط پزشک و بیمار و جایگزینی جزای نقدی و یا دوره مراقبت به جای حبس در موارد بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی گروه پزشکی و حرف وابسته که از فاجعه دلسردی و هراس پزشکان از عمل جراحی و یا ویزیت بیماران مشکل‌دار می‌توانست به وجود آورد جلوگیری نماید.

و اما در رابطه با هجمه‌های سازمان داده شده علیه جامعه پزشکی که مسلماً غیر از زیان رساندن به سلامت و بهداشت جامعه هیچ اثر مثبتی نخواهد داشت باید به استحضار برسانیم که پیوسته این قشر فرهیخته مورد احترام جامعه بوده و سود معنوی این موضوع نیز عاید جامعه گردیده است. اعتماد بیمار به پزشک و در مقابل دل نگرانی پزشک به بیماری شخص بیمار و کمک‌های معنوی پزشک به بیمار با راهنمایی‌های سودمند در خصوص تلاش برای کاهش مدت بیماری و نیز تقویت روحیه بیمار برای مقابله با بیماری را ممکن است این تاخت و تازهای غیر عادلانه و مغرضانه زیر سؤال ببرد. لذا اعضاء هیأت مدیره این سازمان از طرف اعضاء سازمان نظام پزشکی اردبیل اعتراض خود را نسبت به اعمال غیر منطقی و اکثراً مغرضانه اعلام و به متصدیان رسانه‌های ملی و عمومی توصیه می‌نمایند که بیشتر از این موجبات دلسردی پزشکان و وابستگان حرف پزشکی خدوم را فراهم ننمایند. چون هزینه‌ای که برای تربیت این قشر هزینه شده است بسیار گزاف و لذا آنها سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند.

عدم حضور هر کدام از این افراد خدوم ضایعه‌ای است جبران ناپذیر برای کشور. لذا عده‌ای از تهیه‌کنندگان و یا مجریان برنامه‌ها شاید عوارض ناشی از تخریب را متوجه نیستند. لذا نظر مسؤولان محترم قوه قضائیه و مجریه کشور اسلامی را برای توجه به این مسائل جلب و مسؤولان رسانه‌های ملی را موظف به جلوگیری از این گونه اهانت‌های غیر معقول می‌دانیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.