پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کمک های نظام پزشکی های استان خوزستان به مردم سیل زده در حال انجام است

کمک های نظام پزشکی های استان خوزستان به مردم سیل زده در حال انجام است
عضو هیات مدیره نظام پزشکی خوزستان گفت: همه نظام پزشکی های استان خوزستان از همان ساعات اولیه وقوع سیل ؛داوطلبانه مشغول ارائه کمک به مردم سیل زده شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، دکتر علیرضا اسپید نایب رئیس شورای عالی و عضو هیات مدیره نظام پزشکی خوزستان با اشاره به این که سرریز تمام آبهای استان های لرستان ، چهارمحال و بختیاری و ایلام به سدهای دز و کرخه است ، بیان کرد: خروجی آب سدها موجب شده تا 6 شهر و 233 روستا در استان خوزستان  زیر آب رفته و بسیاری از زمین های کشاورزی و احشام  نابود شده اند.

وی با اشاره به این که راههای ارتباطی مسدود شده و از بین رفته اند ، افزود: با وجود تمامی مشکلات گروههای مختلف پزشکی در استان خوزستان بصورت متمرکز و محلی فعالیت خود را در جهت امداد رسانی به مردم سیل زده آغاز کرده و از همان ساعات اولیه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر کمک های خود را به مردم نیازمند ارسال کردند.

وی ادامه داد: کمک های داوطلبانه نظام پزشکی های استان خوزستان در دو قالب کمکهای پزشکی و بسته های کمکی دارویی،بهداشتی و غذایی در موارد لزوم به سیل زدگان  ارسال شد .

عضو هیات مدیره نظام پزشکی خوزستان تصریح کرد: یکسری از این کمک ها در ابتدا به استان لرستان ارسال شد و در حال حاضر نیز در سطح استان خوزستان انجام می شود.

دکتر اسپید در پاسخ به این سوال که وقوع سیل چه بیماری هایی را برای مردم می تواند به دنبال داشته باشد ، اظهار کرد: در حین وقوع سیل و پس از آن ریسک بیماری های عفونی ، زنان و مارگزیدگی بیشتر می شود ، لذا باید نگاهمان معطوف به پیشگیری و درمان این گونه بیماری ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: گروههای اعزامی برای کمک به مردم سیل زده باید آمادگی لازم را برای مواجهه با این بیماری ها داشته باشند و حتما مراکز بهداشتی در جهت تامین آب شرب سالم تلاش کنند تا از عوارض خیلی از بیماری ها که در درازمدت شیوع پیدا می کند؛ بتوان جلوگیری کرد.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.