پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اختیار پزشک در تجویز دارو امری حتمی ا ست / اطلاع رسانی در خصوص داروهای رو به انقضا از وظایف داروساز است

اختیار پزشک در تجویز دارو امری حتمی ا ست / اطلاع رسانی در خصوص داروهای رو به انقضا از وظایف داروساز است

دبیر انجمن داروسازان تهران گفت : اختیار پزشک در تجویز دارو امری حتمی است ولی اطلاع رسانی به پزشکان و مدیریت بیمارستان در خصوص داروهایی که تاریخ مصرفشان رو به اتمام است از وظایف داروسازاست.

محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره  به این که درج این نوع اطلاع رسانی ها در فضای مجازی کار پسندیده ای نبوده و موجب سلب اعتماد مردم از جامعه پزشکی می شود بیان داشت : دارو یک سرمایه ملی است و نباید به عنوان یک کالا به آن نگریسته شود و اطلاع رسانی در مورد تاریخ انقضای داروها از دیرباز وجود داشته است و مسئله عجیبی نیست.

وی افزود : برای جلوگیری از هدر رفت این سرمایه ملی باید داروسازان قبل از اتمام تاریخ مصرف داروها اطلاع رسانی لازم را به همکاران پزشک و مدیریت بیمارستانی که در آن مشغول به فعالیت هستند ، داشته باشند تا در صورت امکان در تجویز دارو برای بیماران از این داروها نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد : در این نوع اطلاع رسانی ها جبری برای تجویز وجود ندارد و اختیار پزشک در تجویز دارو حتمی است

به گفته  دبیر انجمن داروسازان تهران تنوع اقلام دارویی زیاد است و بسیاری از آن ها به لحاظ اثر دارویی در یک خانواده قرار دارند و اگر مسوول فنی داروخانه ای اطلاع رسانی در خصوص تاریخ انقضای برخی داروها انجام داده پیامدش این است که این سرمایه ملی از بین نرود.

انتهای پیام/ ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع ا ست)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.