پنجشنبه، 9 فروردین 1403

افزایش تب پزشک ستیزی در کشور

افزایش تب پزشک ستیزی در کشور
دبیر شورای پژوهشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به بالا رفتن تب پزشک ستیزی در کشور گفت : باید درمان و مراقبت های ویژه ای در راستای تبدیل نشدن این تب به تشنج از سوی جامعه پزشکی کشور انجام شود.

دکتر حسن رودگری دبیر شورای پژوهشی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار این سازمان با بیان این که یک موسسه تازه به دوران رسیده صرفا اقتصادی  برای دستیابی به منافع مادی خود یکی از قدیمی ترین مشاغل را متهم به دزدی کرده است ؛ اظهار داشت : این نوع موسسات هیچ هدف یا خدمت خاصی به جامعه ارائه نمی دهند و نبودشان گاهی برای جامعه مفیدتر از بودشان است .

وی با اشاره به این که یکی از قدیمی ترین مشاغل جامعه صراحتا و  بطور وقیحانه متهم به دزدی شده است ، افزود :  در همه صنوف و گرووههای جامعه معدودی سودجو وجود دارند اما پزشکان در همه اعصار تاریخ و دوران انقلاب و بویژه هشت  سال دفاع مقدس نشان دادند که تا چه اندازه مردم می توانند از خدمات و  علم و مهارت آنها بهره مند شوند.

وی با اشاره به این که افکار مخوف و دستان خیانت پیشه ای  برای به زیر کشاندن همه گروههای مرجع در کار است ؛ ادامه داد : هدف این است تا تهاجم فرهنگی و ویرانی زیرساخت های فکری در این کشور به نهایتش برسد تا هیچ خطری از جانب یک‌جامعه بی هویت و بی مرجع حس نشود.

دبیر شورای پژوهشی سازمان نظام پزشکی با بیان این که گروههای مرجع مانند پزشکان ، روحانیون، اساتید، هنرمندان، ورزشکاران و غیره  مبرا از خطا نیستند ؛ تصریح کرد: مردم همواره نگاهشان به اکثریت خدوم این گروهها بوده؛  اما چه شده که ناگهان تمامی رسانه ها ، دستگاههای تبلیغی و متاسفانه حتی صدا و سیما تغییر سیاست داده و آن  تعداد قلیل از متخلفان را در چشم و انظار مردم بزرگ جلوه می دهند؟!

رودگری با اشاره به این که دود این آتش سوزنده به چشم همه رفته و در نهایت سلامت جامعه به خطر می افتد ؛ خاطرنشان کرد : از نظر ما مروجین بداخلاقی علیه گروههای هدف جامعه که محوریت فرهنگی و اجتماعی دارند، عمدا و بدوا سودجویانه یا سهوا از روی جهل به دام دشمنان ایران افتاده و مجری و جانشین طرح های رسانه های ناکامی چون شبکه های مهاجم ماهواره ای مانند فارسی وان و امثال آن می شود که عقاید و فرهنگ این مرز و بوم را هدف قرار داده اند.

**راه حل چیست ؟

وی با  بیان این که جامعه پزشکی و در راس آن سازمان نطام پزشکی بدون عکس العمل در خور و اندازه از کنار این توطئه ها می گذرد ؛ گفت :  نباید به شکایتی ساده که معلوم نیست به کجا برسد یا حداکثر یکی از مجریان توطئه را زمین گیر کند ؛ بسنده شود زیرا حتی با محکومیت امثال موسسه هایی مانند آرمان مدیا اثر مخرب توطئه در اذهان باقی است.

 

دبیر شورای پژوهشی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه  نظام پزشکی باید نسبت به هر گونه توهین و اساعه ادب به شدیدترین شکل ممکن عکس العمل نشان دهد ؛ بیان داشت :  هر حرکت توهین آمیز و یا مخرب هرچند که کوچک باشد در حقیقت بخشی از یک پروژه تهاجم فرهنگی و اجتماعی بزرگ است که پیشاپیش به اجرا درآمده و در جریان است.

وی اضافه کرد :  جا دارد حتی در دفتر حقوقی سازمان نظام پزشکی نیز بخشی به عنوان صیانت حقوقی از طب و طبیب ایجاد شده و مستقلا به این امور تا رفع فتنه موجود بپردازد.

رودگری اذعان داشت : سازمان نظام پزشکی باید با همکاری وزارت بهداشت و بکارگیری ابزارهای ارتباطی خود از بالاترین سطح نظام را نسبت به عمق و شدت توطئه ها علیه پزشکان  اگاه نموده و از ظرفیتها و تریبونهای آنان بصورت مستمر برای رفع آن استفاده نماید.

به گفته وی نظام پزشکی باید با کمک جامعه پزشکی و جذب هنرمندان آگاه بطور دفاعی و روشنگرانه به تهیه محتواهای رسانه ای برای تنویر افکار مردم و رفع زنگارهای ایجاد شده درحوزه پزشکی بپردازد.

دبیر شورای پژوهشی سازمان نظام پزشکی با بیان این که تهیه و تولید محتواهای رسانه ای می تواند حجم خدمات بی شائبه و عمدتا ایثارگرانه جامعه پزشکی کشور را به اطلاع مردم برساند ؛ یاد آور شد : نباید خدمات جامعه پزشکی در سیاهی تخریب های ناجوانمردانه پنهان بماند چرا که محکوم شدن مهاجم نیز در مراکز قضایی باز هم نمی تواند اثرات آن تخریب را پاک کند مگر این که آگاهی بخشی به موقع و متناسبی صورت گیرد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.