پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وضعیت کاری پزشکان شاغل در بخش خصوصی مطلوب نیست

وضعیت کاری پزشکان شاغل در بخش خصوصی مطلوب نیست
رییس نظام پزشکی تیران و کرون با گلایه از این که اجرای طرح تحول بخش خصوصی را به نابودی کشانده است گفت : از زمان اجرای طرح تحول نه تنها رقابت بین پزشکان از بین رفته بلکه برخی به فکر تغییر شغل نیز هستند تا بتوانند از پس مخارج زندگی خود برآیند زیرا وضعیت کاری پزشکان شاغل در بخش خصوصی مطلوب نیست.

 

دکتر بهزاد کریمی رییس نظام پرشکی تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی متولی مشکلات پزشکی جامعه است اظهار داشت : پزشکان در هر جایی که مشغول به طبابت می شوند باید مجوز لازم را از نظام پزشکی دریافت کنند و در موارد تخلف نیز به وضعیت آن ها رسیدگی شود .

وی با بیان این که اجرایی شدن طرح تحول موجب شده بسیاری از پزشکان بدون داشتن پروانه اشتغال در مراکز دولتی مشغول به فعالیت شوند افزود : به نظر می رسد این کار دور زدن قانون باشد و تنها پزشکان شاغل در بخش خصوصی موظف به رعایت قانون هستند .

وی با بیان این که این کار نوعی تناقض بین عملکردپزشکان در دو بخش دولتی و خصوصی است ادامه داد : دولت با این کار سیاست یک بام و دو هوا را پیاده می کند که به نفع بخش خصوصی نیست و اگر وضع به همین منوال پیش رود کم کم باید شاهد تعطیلی بخش خصوصی باشیم.

 کریمی با تاکید براین که طرح تحول سلامت بدون کار کارشناسی اجرایی شد تصریح کرد : از زمان اجرای طرح تحول نه تنها رقابت بین پزشکان از بین رفته بلکه برخی به فکر تغییر شغل نیز هستند تا بتوانند از پس مخارج زندگی خود برآیند زیرا وضعیت کاری پزشکان شاغل در بخش خصوصی مطلوب نیست.

رییس نظام پزشکی تیران و کرون با اظهار تاسف از این که در حق پزشکان شاغل در بخش خصوصی اجحاف شده است اذعان داشت :  هجمه هایی که اخیرا علیه جامعه پزشکی صورت گرفته سبب شده تا جسارت پزشکان از آن ها گرفته شود و پزشک به جای این که به فکر نجات جان بیمار باشد به فکر این است که بیمار بر گردن اون نیفتند .

به گفته وی آرامش روحی از پزشکان گرفته شده و افزایش کمیت در طرح تحول سبب کاهش کیفیت خدمات دهی به بیماران شده است.

کریمی عدم پرداخت حق عضویت پزشکان شاغل در بخش دولتی را کاری نادرست و خلاف قانون عنوان کرد و بیان داشت : اغلب پزشکان شاغل در بخش دولتی نه تنها حق عضویت برای پروانه اشتغال خود پرداخت نمی کنند بلکه در دوره های بازآموزی پزشکان نیز شرکت نکرده و علم آن ها به روز نیست و ا ین در حالی ا ست که اگر مشکل ا نتظامی برای آن ها بوجود آید باید در نظام پزشکی مربوطه  اقدام به رفع و رجوع آن نمایند .

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.