چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با سفیر آلمان

دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با سفیر آلمان
در دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با سفیر آلمان مطرح شد:آمادگی سازمان نظام پزشکی ایران برای همکاری‌های گسترده علمی با سایر کشورها

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان در دیدار با سفیر آلمان گسترش ارتباطات علمی و پزشکی بین دو کشور را از دیرباز مورد تأکید قرار داد و به معرفی سازمان نظام پزشکی ایران و ساختار و تشکیلات آن پرداخت. در این دیدار که با حضور دکتر داود امی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان، دکتر کاوه سیدان مشاور امور بین‌الملل و دکتر ولی‌ا... محرابی استاد جراحی اطفال دانشگاه علوم پزشکی تهران و مهندس خان بداغی برگزار شد. دکتر علیرضا زالی با بیان این نکته که در دور جدید مدیریتی سازمان بنای همکاری‌های گسترده علمی- پژوهشی و صنفی بین جامعه پزشکی ایرانی و کشورهای دیگر را داریم گفت آلمان یکی از کشورهایی است که می‌تواند در این زمینه همکاری مناسبی داشته باشد.

بارون فون اونگرن اشتربنرگ سفیر آلمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از فرصت به وجود آمده به سابقه‌ی درخشان ارتباطات پزشکی ایران و آلمان پرداخت و اظهار داشت بسیاری از پزشکان ایرانی در آلمان حضور دارند و اتفاقاً جزو مشهورترین و متبحرترین پزشکان محسوب می‌شوند.وی با اشاره به تسریع در صدور رویداد با ابراز اینکه همکاری و تعامل علمی و پزشکی بین دو کشور کار ارزنده‌ای است گفت: در این مورد جامعه پزشکی دو کشور می‌تواند فارغ از هر گونه نگاه سیاسی به ارتباطات علمی و اجتماعی خود بپردازند و سفیر در تسهیل روابط قطعاً همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید بدانیم که چه می‌خواهیم و چه تعداد از خواسته‌های ما قابل تحقق است گفت: همکاری با انجمن‌های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی و ارتباطات فی‌مابین می‌تواند راهگشا باشد. وی ابراز داشت: در حال حاضر با نظر اتحادیه اروپا مدارک پزشکان آلمان برای کار در کشورهای حوزه اروپا قابل ارائه است.

دکتر کاوه سیدان مشاور بین‌الملل رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز با تأکید بر وجود تفاهم‌نامه بین‌المللی اپمینتولوژی ایران و آلمان گفت این مسیر می‌تواند شروعی برای تعمیق روابط باشد.

سفیر آلمان در پایان ضمن تشکر از حضور هیأت نظام پزشکی ایران از پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای مشترک برای پیگیری موضوعات استقبال کرد.

دکتر رضا لاری‌پور

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.